۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۲۰:۲۴
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85627929
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نبود مکان نگهداری سگ ها دغدغه مهم دهیاری های بجنورد است

بجنورد-ایرنا- معاونت خدمات شهری بجنورد گفت: نبود مکان نگهداری سگ های ولگرد مهم ترین دغدغه دهیاری های بجنورد برای جمع آوری این حیوانات است.

به گزارش ایرنا، مجید شادکام دوشنبه شب در جلسه شورای شهر بجنورد اظهارکرد: شهرداری مرکز نگهداری این حیوانات را دارد و برای نگهداری سگ های بلاصاحب به دهیاری ها اعلام آمادگی شده است.

وی افزود: جمع آوری و ساماندهی سگ ها باید با مشارکت دهیاری ها انجام شود زیرا که مجموعه شهر تولیدکننده سگ نیست و این حیوانات بلاصاحب جهت تعذیه وارد شهر می شوند، برای حل این معضل نیاز به افزایش نیروها و سرعت عمل بیشتر است.

معاون خدمات شهری بجنورد اضافه کرد: ۶۰۰ سگ در مرکز نگهداری شهرداری این شهر وجود دارد و طبق هماهنگی های انجام شده قرار بر این است دهیاری ها این حیوانات را جمع آوری کرده و به این مرکز تحویل بدهند، چنانچه شخصی در بحث جمع آوری بخواهد کمک و اقدامی انجام دهد شهرداری آمادگی عقد قرارداد با وی را دارد.

خودداری فست فودی های از مواد غذایی مانده در بیرون مغازه

وی در ادامه با اشاره به وجود موش های مزاحم در نقاط مختلف شهر ادامه داد: برای حل این معضل اقدام به ریختن سم هایی در مکان های شهری شده و جهت هرگونه حوادثی به شهروندان اطلاع رسانی های لازم انجام شده است تا کسی اشتباها از آن استفاده نکند.

شادکام تاکید کرد: همچنین به اصناف و واحدهایی که اقدام به فروش فست فود می کنند اعلام شده از ریختن مواد غذایی مانده در بیرون مغازه خودداری کنند تا محل تجمع موش ها قرار نگیرد.

تحقق ۷۰ درصدی بودجه شهرداری

رییس شورای شهر بجنورد نیز گفت: بودجه امسال شهرداری این شهر تاکنون ۷۰ درصد محقق شده است و به همین میزان پیشرفت عمرانی، خدماتی و فضای سبز در تحقق بودجه انجام شده است.

جمشید عین بیگی اظهارکرد: برنامه های مدون توسط شورای شهر انجام شده تا بودجه مصوب شده ۱۴۰۳ تا پایان سال، صد در صد تحقق یابد.

وی با اشاره به مطالبات مردمی افزود: تحقق و برنامه های اساسی شهردار سه طرح اصلی تقاطع غیرهمسطح خرمشهر، شهربازی و احداث مسجد در ضلعی از شهربازی است، عملیات ساخت مسجد این مجموعه به زودی باید آغاز و با بودجه پیش بینی شده تا پایان سال افتتاح شود.

رییس شورای شهر بجنورد در خصوص دغدغه های مردمی در کانکس پلیس راهور واقع در "میدان شهید" این شهر اضافه کرد: قرار بر این است پاسگاهی در این میدان شکل گیرد طوریکه به سیما و منظر شهری آسیبی وارد نشود.

وی ادامه داد: این موضوع در کمیسیون عمران و راهور قرار گرفت تا مورد تایید قرار گیرد، با توجه به ضرورت این موضوع، قرار بر این است این طرح از حالت کانکس خارج و یک بنایی در شان مرکزیت شهر احداث شود.

تعریف ۲ طرح جدید برای شهربازی بجنورد

عضو دیگر شورای شهر بجنورد گفت: احداث شهربازی کودکان و مسجد ۲ طرح تعریف شده برای شهربازی بجنورد است اما متاسفانه تاکنون عملیاتی برای اجرای آن از سوی شهرداری انجام نشده است.

اعظم السادات افشین فر اظهارکرد: از همان ابتدا مقرر شد در صورت عدم پیدا شدن پیمانکار برای این طرح، شهرداری ورود پیدا کند.

وی با اشاره به افزایش سگ های ولگرد در سطح این شهر اظهارکرد: این حیوانات با پرسه زدن داخل شهر موجب مزاحمت، رعب و وحشت و حمله به دانش آموزان و دختران جوان شده اند و لازم است خدمات شهری نسبت به جمع آوری آن هر چه زودتر اقدامات لازم را انجام دهد.

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha