کشف ۱۵۰ کیلوگرم انواع ماهی از صیادان متخلف در پارس آباد

اردبیل - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس‌آباد از کشف و ضبط ۱۵۰ کیلوگرم انواع ماهی از صیادان متخلف در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، شاهین جهانگیرزاده روز سه شنبه با اعلام این خبر، گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد با همکاری ماموران پاسگاه مرزی حوزه تازه کند، طی ماموریت گشت و کنترل پس از کمین چند ساعته در نوار مرزی رودخانه ارس موفق به دستگیری صیادان متخلف و غیرمجاز شدند.

وی با اشاره به دستگیر ۲ صیاد متخلف حرفه ای، افزود: این صیادان غیرمجاز با استفاده از شوکر برقی اقدام به صید غیرقانونی انواع ماهی در نوار مرزی رودخانه ارس می کردند.

وی اظهار کرد: از این متخلفان علاوه بر ۱۵۰ کیلوگرم لاشه انواع ماهیان، آلات صید از جمله قایق بادی و متعلقات آن کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس‌آباد بیان کرد: افراد دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل مراجع قضایی شدند.

جهانگیرزاده اضافه کرد: استفاده از تجهیزات نامتعارف و غیر استاندارد مانند شوکرهای برقی برای صید ماهی علاوه بر مغایرت با قوانین محیط زیست، موجب نابودی ماهیان و دیگر موجودات آبزی در منطقه می شود و به صورت گسترده بر سلامت اکوسیستم آبی تاثیر منفی دارد.

وی ادامه داد: مناطق و زیستگاه‌های تحت مدیریت به صورت شبانه‌روزی توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پایش و کنترل می‌شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفان برابر ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد قانونی خواهد شد.

وی از دوستداران محیط زیست و حیات وحش خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی، موارد را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ و یا تماس با ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌های استان اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، رودخانه ارس مهم‌ترین و پر آب‌ترین رودخانه شمالی ایران در منطقه آذربایجان است که از غرب جلفا در استان آذربایجان‌شرقی تا اصلاندوز مغان در استان اردبیل در طول نوار مرزی ایران ، جمهوری آذربایجان ، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان به طول ۹۱۰ کیلومتر جریان دارد.

شهرستان ۱۷۷ هزار نفری پارس‌آباد مغان در ۲۳۰ کیلومتری شمال اردبیل و در جوار مرزهای جمهوری آذربایجان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha