۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۷
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85629690
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آغاز به کار مرکز رسانه‌ای بریکس‌پلاس در مسکو

۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۷
کد خبر: 85629690
آغاز به کار مرکز رسانه‌ای بریکس‌پلاس در مسکو

مسکو- ایرنا- مرکز اطلاعات و رسانه‌های فرهنگی بریکس‌پلاس در آیینی با حضور مقامات و فعالان رسانه از ۱۱ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران در مسکو آغاز به کار کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شبکه تلویزیونی بریکس،‌ این مرکز رسانه‌ای به صورت دائمی در کتابخانه دولتی ادبیات خارجی روسیه در مسکو مستقر است و میزبان کنفرانس‌های مطبوعاتی، همایش‌ها، ارائه طرح‌های اطلاعاتی، فرهنگی، آموزشی و علمی و نمایش فیلم خواهد بود.
ترویج و تقویت همکاری‌های بشردوستانه بین کشورهای عضو گروه بریکس و سایر کشورهای علاقه‌مند به همکاری با این گروه موسوم به بریکس پلاس و نیز ترویج فرهنگ، علم و آموزش از اهداف این مرکز اعلام شده است.

مراسم افتتاحیه با نشست عمومی کنفرانس بین‌المللی با عنوان "مبانی بشردوستانه گفت‌وگوی بریکس پلاس: نقش رسانه‌ها در تقویت همکاری در زمینه‌های فرهنگی، علمی و آموزشی" همراه بود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در سخنانی در این نشست گفت: ایجاد مرکز رسانه ای گامی مهم به جلو در توسعه همکاری‌های بشردوستانه بین کشورهای بریکس پلاس است.
ماریا زاخارووا افزود: من معتقدم این مرکز به یک کانون فعالی برای انتشار اطلاعات تبدیل خواهد شد.
وی اظهار داشت: وزارت امور خارجه روسیه فعالانه از فعالیت این مرکز حمایت و با آن همکاری خواهد کرد.

مدیرکل کتابخانه دولتی ادبیات خارجی روسیه نیز در این نشست اهداف و مقاصد این پروژه را تشریح کرد.
پاول کوزمین در این باره گفت: ما به خوانندگان خود ادبیات قابل اعتماد و تأیید شده‌ای ارائه خواهیم داد که به آنها امکان می‌دهد تصمیمات خود را بگیرند. ما نتیجه‌گیری نمی‌کنیم یا نکاتی را برای مخاطبان ارائه نمی‌دهیم، اما به آنها کمک می‌کنیم تا دیدگاه خود را کامل کنند.

مدیرعامل شبکه بین‌المللی تی وی بریکس نیز در سخنانی در این نشست ابراز امیدواری کرد که مرکز رسانه‌ای بریکس پلاس به مرکزی برای خبرنگاران سراسر جهان تبدیل شود.
ژانا تولستیکووا، آغاز به کار این مرکز رسانه‌ای را فصل جدیدی در تعمیق همکاری فرهنگی میان کشورهای بریکس پلاس توصیف کرد.

در نخستین روز فعالیت رسمی مرکز رسانه‌ای بریکس پلاس، میزگردی با عنوان "گفت و گوی بین فرهنگی در قرن بیست و یکم: راه‌های جدید برای ترویج دستور کار واحد از طریق رسانه ها" در این مکان برگزار شد.
در این نشست، مسئول دفتر ایرنا در مسکو به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران و همچنین مدیران و فعالان رسانه از روسیه، چین، هند، مصر، برزیل، آفریقای جنوبی، اتیوپی، عربستان سعودی، کوبا و ترکیه حضور داشتند.

کشور روسیه به عنوان رئیس دوره ای گروه بریکس، اول تا سوم آبان‌ماه ۱۴۰۳ در کازان میزبان نشست سران کشورهای عضو این گروه است. بنا بر اعلام سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه، سران بیش از ۳۰ کشور حضور خود در نشست کازان را تأیید کرده‌اند.
جمهوری اسلامی ایران از ابتدای سال ۲۰۲۴ (دی‌ماه ۱۴۰۲) به گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس پیوسته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha