پرداخت ۸۹۰ میلیارد ریال برای مراجعات سرپایی در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: ۶۳۵ هزار نسخ سرپایی برای بیمه شدگان در ۶ ماه نخست امسال به ثبت رسیده و سهمی که از سوی بیمه سلامت پرداخت شده، ۸۹۰ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اربابی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه سلامت گفت: برای بستری بیماران نیز در چهار ماه نخست امسال ۱۰ هزار و ۱۲۵ مورد مراجعه ثبت شده که هزینه آن هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: بیمه سلامت تلاش دارد در مواجهه با خطر، جبران خسارت و حفاظت مالی کند و هیچ فرد ایرانی فاقد بیمه نباشد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: ۴۸۵ هزار نفر در صندوق‌های زیر مجموعه بیمه سلامت از خدمات بیمه ای بهره می‌گیرند که این آمار معادل ۶۳ درصد جمعیت استان است و در دهک‌های یک تا ۱۰ از خدمات بیمه سلامت بهره مند می‌شوند.

وی یادآور شد: دهک‌های یک تا پنج رایگان بیمه می‌شوند و افرادی که در دهک ۶ تا ۱۰ قرار دارند باید مبلغی را به عنوان حق بیمه پرداخت کنند.

اربابی گفت: ۴۵۵ نفر اتباع آسیب پذیر در استان رایگان بیمه هستند و شناسایی دیگر اتباع قانونی فاقد بیمه پایه نیز ضروری است چون بخش‌های درمانی در زمان هزینه‌های هنگفت دچار چالش می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۷۱۰ موسسه طرف قرارداد بیمه سلامت هستند اظهار کرد: توسعه خدمات در سطح استان نیز حائز اهمیت است و باید سطح قرارداد با موسسات افزایش یابد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی افزود: موسسات ترک اعتیاد امسال طرف قرارداد بیمه سلامت شدند که تاکنون ۷۵ موسسه عقد قرارداد را انجام دادند لذا از ابتدای امسال هفت میلیارد ریال به این موسسات پرداخت شده است.

وی یادآور شد: خدمات توانبخشی برای جامعه هدف بهزیستی نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته از همین رو ۱۰۷ مرکز قرارداد دارند و ۱۱ هزار و ۹۱۵ نفر مددجو بهزیستی نشان‌دار شده نیز امسال به مبلغ ۲۲ میلیارد ریال از خدمات بیمه ای بهره مند شدند.

اربابی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۶۶۵ پرونده دارویی از ابتدای امسال تشکیل شده است گفت: در ادامه تشکیل پرونده، ۲۲ هزار و ۵۲۰ مورد تایید دارو انجام شده که نشان از حجم بالای فعالیت در بیمه سلامت دارد و ۲۵۰ میلیارد ریال برای این پرونده‌ها هزینه پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: هر بستری ۱۵۰ میلیون ریال برای بیمه سلامت هزینه دارد لذا تشویق خانواده‌ها به بیمه شدن می‌تواند در کاهش هزینه‌های درمانی خانوار تاثیرگذار باشد و رسانه‌ها در این زمینه نقش موثری دارند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: بیمه سلامت، قراردادی در سطح یک روستاییان دارد که در این زمینه از ابتدای امسال ۵۸۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای پزشکی، مامایی و دیگر خدمات مراکز بهداشت روستایی بوده است.

وی اضافه کرد: مطالبات فروردین و بخشی از اردیبهشت هزینه‌های بستری بیمارستان‌ها پرداخت شده که مبلغ آن ۳۵۰ میلیارد ریال است، در حوزه داروخانه‌ها نیز مطالبات و سهم بیمه سلامت تا پایان مردادماه تسویه شده و عدد آن ۳۱۰ میلیارد ریال بوده است.

اربابی گفت: در مورد خسارت متفرقه نیز پرداخت هزینه‌ها به روز بوده و ۳۷ میلیارد ریال پرداخت کردیم همچنین برای خدمات پرستاری تا پایان سال گذشته ۲۷۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی بیان کرد: در مجموع از ابتدای امسال هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال مطالبات موسسات درمانی طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت استان پرداخت و تسویه شده است.

بیست و هشتم مهر تا چهارم آبان هفته بیمه سلامت نامگذاری شده و شعار محوری امسال «۳۰ سال خدمت بیمه سلامت با وفاق ملی» است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha