توده هوای سرد از شنبه وارد آذربایجان غربی می شود

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به نفوذ توده هوای سرد به استان از روز شنبه گفت: این امر منجر به کاهش محسوس دما در سراسر استان می شود که با توجه به این امر، احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی وجود دارد.

مهدی صابری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق نقشه های پیش بینی و پیش یابی هوای استان در روزهای آینده بین هشت تا ۱۲ درجه سانتی گراد کاهش می یابد و لازم است مردم استان به ویژه کشاورزان به هشدارهای هواشناسی توجه کنند.

وی اضافه کرد: در راستای کاهش خسارت ها به محصولات کشاورزی لازم است بهره برداران نسبت به تسریع در برداشت محصولات و انتقال آنها به انبارها اقدام کنند.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: محافظت و پوشش محصولات کشاورزی و باغی برداشت شده و همچنین بازبینی تجهیزات گرمایشی گلخانه ها، سالن های مرغداری، پرورش قارچ و استخرهای ماهی نیز از ملزوماتی است که کشاورزان و مرغداران باید توجه کنند.

صابری اظهار کرد: این شرایط به مدت یک هفته و تا پابان هفته آینده در استان پایدار خواهد بود.

ثبت ۹ میلیمتر بارندگی در ماکو در شبانه روز گذشته

وی با بیان اینکه بارندگی ها همچنان تا ۲ روز آینده در استان استمرار دارد، گفت: نیمه شمالی آذربایجان غربی روز جمعه هم بارانی است و در ۲۴ ساعت گذشته ۹ میلیمتر بارندگی در ماکو گزارش شده است.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی افزود: در اغلب شهرهای شمالی استان روز گذشته بارشهای پراکنده ای گزارش شده که در ایستگاه باران سنجی منطقه باری ارومیه نیز مقداری بارندگی ثبت شده است.

صابری اضافه کرد: دمای هوای مرکز استان در ۲۴ ساعت گذشته بین هفت و ۲۴ درجه سانتی گراد در نوسان بود و شهرستان تکاب با مثبت پنج درجه سانتی گراد سردترین و مهاباد با مثبت ۲۹ در جه سانتی گراد گرم ترین شهر استان ثبت شد.

به گزارش ایرنا از اواخر شهریورماه بارشهای پاییزی در استان آذربایجان غربی آغاز شده و به تدریج از گرمای هوای کاسته می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha