۷۲۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی سواد رسانه رسید

بیرجند - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌ جنوبی گفت: ۷۲۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی سواد رسانه رسید که ۲۷۱ اثر برگزیده شد و با نظر داوران هشت نفر از برگزیدگان تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی فرخنده روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه اولین جشنواره ملی سواد رسانه همراه با جایزه معتمدنژاد و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره در بیرجند افزود: از مجموع آثار رسیده به دبیرخانه بیشترین آثار در بخش تولیدات ویدئویی، پرده نگار، کتاب، مقاله، هنرهای تجسمی و پوسترهای مفهومی بوده است.

وی گفت: در قالب موضوعی نیز آثاری در بخش‌هایی از قبیل نرم افزار، اینفوگرافی، موشن، مقالات پژوهشی، فایل‌های صوتی و پادکست دریافت شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان ‌جنوبی با بیان اینکه این استان ظرفیت باارزشی در عرصه رسانه دارد تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های خراسان جنوبی از سال ۱۴۰۱ پیگیر بودیم میزبان یک رویداد ملی در حوزه مطبوعات و رسانه باشیم.

وی بر لزوم توجه و پرداختن به چهره‌های ماندگار، مفاخر و مشاهیر استان تاکید کرد و افزود: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ برگزاری جشنواره ملی سواد رسانه جایزه پروفسور کاظم معتمدنژاد (پدر علم ارتباطات نوین ایران) که زاده خراسان جنوبی است، در ۲ بخش آموزش و جایزه در دستور کار قرار گرفت.

فرخنده گفت: در مرکز استان و همه شهرستان‌ها دوره آموزشی سواد رسانه با حضور اساتید کشوری و استانی برگزار شد و این جشنواره آغازی برای حرکت‌های جدید، فناورانه، با خلاقیت، مبتنی بر نیاز روز و با هوشمندی در زمینه هدف‌گذاری رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه تکلیف ما در حوزه رسانه در گام دوم انقلاب به وضوح به عنوان یک راهبرد مشخص شده است تصریح کرد: در گام دوم انقلاب شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن، ماموریت اصلی فعالان رسانه‌ است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان ‌جنوبی گفت: پرداختن به امیدآفرینی در جامعه توسط فعالان رسانه‌ای ضلع اصلی شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن بوده همچنین ارتقای سطح سواد رسانه یعنی تشخیص به ‌موقع و روایت اول را به دست گرفتن، ضروری و انکارناپذیر است.

وی با بیان اینکه بیشتر نیاز جامعه در حوزه سواد رسانه نه دانش رسانه است تاکید کرد: باید عموم مردم به این سطح از تشخیص دقیق در حوزه سواد رسانه‌ای برسند که هر مطلبی به دستشان رسید الزاما نیاز به بازنشر ندارد.

فرخنده با تاکید بر ضرورت حرکت پیش‌دستانه در حوزه رسانه گفت: امروز رسانه‌ می‌تواند در دنیا ادعا کند که دیگران را به چالش بکشاند و حرکت آفندی داشته باشد در غیر این صورت اگر فعال رسانه‌ای منتظر بماند تا آفند ایجاد شود و تازه به فکر پدافند شود، در این حوزه عقب است.

مسئول سازمان فضای مجازی و بسیج رسانه خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: یکی از آرمان‌های پروفسور معتمدنژاد به عنوان پدر علم ارتباطات نوین ایران، نقش ارتباطات در توسعه بود.

سجاد رضایی با بیان اینکه این موضوع در ۲ بخش رقابتی و آموزشی جشنواره ملی سواد رسانه مورد توجه قرار گرفت، ادامه داد: در این خصوص کارگاه‌های آموزشی سواد رسانه‌ای در سطح استان و شهرستان‌ها برگزار شد.

وی گفت: جشنواره ملی سواد رسانه در این استان نقطه آغازی برای جشنواره‌های برتر ملی در حوزه سواد رسانه خواهد بود تا از این طریق یاد پروفسور معتمدنژاد نیز زنده نگه‌ داشته شود.

مسئول سازمان فضای مجازی و بسیج رسانه سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار کرد: ایشان در حوزه روزنامه‌نگاری و ارتباطات در کشور نقش بسیار فعالی ایفا کرد و یکی از موضوعات جدی اش برای ارتقای سطح علم ارتباطات، نقش ارتباطات در توسعه و پیشرفت است.

وی افزود: معتمدنژاد در این زمینه مکتب ویژه و پیشنهادات خاصی دارد که در قالب برگزاری این گونه جشنواره‌ها و پرداختن به پیشنهادات می‌توان از این بستر استفاده کرد و علم ارتباطات را در حوزه توسعه و پیشرفت خراسان جنوبی و کشور به کار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha