خراسان جنوبی میزبان جشنواره ملی سواد رسانه است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: امسال این استان میزبان جشنواره ملی سواد رسانه جایزه پروفسور معتمدنژاد، پدر علم ارتباطات ایران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی فرخنده روز شنبه در دیدار سخنگوی دولت با فعالان فرهنگی، مردمی، رسانه‌ای و طلاب خراسان جنوبی افزود: دبیرخانه سومین جشنواره مطبوعات شرق کشور هم در استان فعال شده و اختتامیه آن در اردیبهشت سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی دیار علم و ایمان و سرزمین بزرگمردان حوزه علمیه از جمله هادوی، آیتی، ربانی و سایر بزرگان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه حوزه رسانه یکی از مولفه‌های مهم اطلاع‌رسانی و تبیین است اظهار کرد: ۸۶ نشریه و پایگاه خبری، ۸۷ سرپرستی نشریات سراسری و ۱۳ خبرگزاری در استان وجود دارد که آمار خوب و قابل قبولی است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در استان هشت جلسه شورای اطلاع‌رسانی با ۱۸ دستور کار و ۸۷ مصوبه برگزار شده که بیشتر این مصوبات اجرایی شده است.

فرخنده عنوان کرد: هفته دولت امسال ۳۰ نشست خبری مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با همت فعالان رسانه‌های استان برگزار شد.

وی گفت: تور رسانه‌ای راویان پیشرفت در استان فعال شده است و همچنان ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: هفته دولت امسال پویش «ما توانستیم» را در راستای اطلاع‌رسانی اقدامات دولت و نظام راه‌اندازی کردیم همچنین کارگاه توانمندسازی رسانه‌های استان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه امسال برای اولین سال همه تفاهم‌نامه‌های بند «چ» در خراسان جنوبی منعقد شده است افزود: در حوزه فرهنگ عمومی با تدابیر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یکی از خروجی‌های شورای فرهنگ عمومی تهیه و رونمایی از طرح جهاد تبیین در استان بود و اکنون قرارگاه جهاد تبیین هر ۲ هفته یکبار برگزار می‌شود.

فرخنده اظهار کرد: در زمینه بصیرت و در صحنه بودن، مردم خراسان جنوبی در بزنگاه‌های تاریخ انقلاب زبانزد عام و خاص هستند و فعالیت فعالان فرهنگی و رسانه‌ای در استان ظرفیتی است که بخشی از آن بالقوه مانده است لذا باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی هم گفت: دولت سیزدهم کشور را تبدیل به کارگاه عمرانی کرده است که باید این فعالیت‌ها به درستی و به‌ موقع اطلاع‌رسانی شود.

علیرضا آینه‌دار افزود: خراسان جنوبی در حوزه معرفی پروژه‌های عمرانی در شبکه‌های سراسری رتبه اول کشور را کسب کرد.

وی با اشاره به ظرفیت بند (چ) ماده (۳۷)‌ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور گفت: همه دستگاه‌های اجرایی متقاضی هستند که در صدا و سیما گفت و گو کنند در حالی که باید بیشتر کارهای فاخر از جمله فیلم و مستند از اقدامات آنها تولید شود.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی تصریح کرد: رئیس جمهور در مناسبت‌های مختلف به مردم گزارش عملکرد می‌دهد لذا بعد از گفت و گوی رسانه‌ای و بیان اقدامات دولت توسط رئیس جمهور در سطح کشور باید بلافاصله برش استانی آن توسط نماینده دولت در هر استان انجام شود.

وی با تاکید بر اقناع‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم قبل از اجرای طرح‌های دولت گفت: برای برخی مسئولان باید دوره‌های آموزشی برای استفاده بهتر آنان از ظرفیت رسانه برگزار شود.

"علی بهادری جهرمی" سخنگوی دولت صبح امروز (شنبه) با استقبال استاندار خراسان جنوبی وارد بیرجند شد و نشست با فعالان فرهنگی، مردمی، رسانه‌ای و طلاب استان، حضور در مراسم آغاز طرح مردمی کاشت درخت، نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه بیرجند، افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش و نشست هم اندیشی با اساتید و روسای دانشگاه‌های خراسان جنوبی از برنامه‌های این سفر یک روزه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha