شهادت سنوار انگیزه بیشتری به مجاهدان فلسطینی در مقابله با اشغالگری می‌دهد

مشهد- ایرنا- نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامیگفت: ترور و شهادت فرماندهان، جبهه مقاومت را تضعیف نمی کند و اکنون مجاهدان فلسطینی با شهادت یحیی سنوار انگیزه چند برابری برای مبارزه با اشغالگری پیدا خواهند کرد.

احسان عظیمی راد شامگاه جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: انگیزه مجاهدان و همچنین رهبران جبهه مقاومت مادی نیست، بلکه الهی و معنوی است و به همین دلیل است که شهادت رهبران این جبهه از جمله شهید یحیی سنوار همه محاسبات مادی دشمن صهیونیستی را برهم زده است.

وی اظهار کرد: یحیی سنوار در خط مقدم در حالی به شهادت رسید که اسلحه در دست داشت و در مرکز عملیات میدانی و در حال رویارویی با غاصبان صهیونیست بود، این نحوه شهادت تعجب عناصر رژیم کودک کش صهیونیست را در پی داشته است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ۷۵ سال از حضور رژیم جعلی صهیونیستی در منطقه می‌گذرد و آنان طرح‌های همچون خاورمیانه بزرگ و ایجاد کشور اسرائیل از نیل تا فرات را در سر می‌پرورانند و می‌خواهند به قیمت تخریب زیرساخت‌ها، اخراج مردم فلسطین و ترور رهبران فلسطین و جبهه مقاومت به این اهداف برسند.

عظیمی راد ادامه داد: اما پس از جنایات متعدد رژیم صهیونیستی طی یک سال گذشته حماس و سایر گروه‌های فلسطینی به همراه حزب الله لبنان و حشد الشعبی و کتائب حزب الله در عراق و انصارالله در یمن به عنوان نیروهای محور مقاومت وحدتی در فرماندهی خود ایجاد کرده اند.

وی رژیم صهیونیستی را فرزند نامشروع آمریکا دانست و گفت: اگر این رژیم جعلی توانسته تاکنون باقی بماند بواسطه حمایت‌های آمریکا بوده و اگر آنان با کتاب‌های دینی تحریف شده خود به دنبال تخریب زیرساخت‌های فلسطین و یهودی‌سازی سرزمین فلسطین و تغییر ماهیت بیت المقدس اند همه و همه با حمایت‌های آمریکا انجام گرفته است.

این نماینده مجلس بیان داشت: در راستای تحقق این اهداف، رژیم صهیونیستی جبهه مقاومت را در برابر اهداف شومش دیده است لذا هدف ویژه ترور رهبران مقاومت را دنبال کرده است که شهادت سید حسن نصرالله، اسماعیل هنیه و در ادامه دیگر رهبران جبهه مقاومت در این راستا صورت گرفته تا فعالیت جبهه مقاومت را تضعیف کند.

عظیمی راد با اشاره به ترور شهید عباس موسوی رهبر اسبق حزب الله لبنان گفت: با شهادت رهبران مجاهد رزمندگان حزب الله نه تنها امید و اعتقاد خود به مبارزه را از دست ندادند بلکه حزب الله با رهبری جدید سید حسن نصرالله، با قدرت و صلابت بیشتر به حرکت رو به جلوی خود ادامه داد، همین روند برای حماس و سایر گروه های مبارز فلسطینی پس از شهادت هنیه و سنوار نیز ادامه خواهد یافت.

وی راهبرد اصلی دشمن را تخریب زیرساخت‌ها و ترور رهبران جبهه مقاومت عنوان کرد و گفت: جبهه مقاومت هرچند اقدامات بازدارنده‌ای برای جلوگیری از ترور رهبران خود در قالب عملیات‌های جدید و اقدامات موشکی صورت داده است اما به نظر می رسد این عملیات‌ها بازدارندگی لازم برای جلوگیری از ترور رهبران مقاومت را نداشته است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس افزود: جبهه مقاومت باید راهبرد حذف رهبران و عناصر اصلی در رژیم کودک کش صهیونیستی را در دستور کار قرار دهد تا بازدارندگی لازم برای جلوگیری از وقوع جنایات جدید بویژه حذف فرماندهانش توسط این رژیم، محقق گردد.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه صهیونیستی استفاده کرد.

روز پنجشنبه، رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان درگیری های نظامی و بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha