طرح‌های آبرسانی به ۸۴ روستای سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار گرفت

زاهدان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: تکمیل طرح آبرسانی به مجتمع ۷۲ روستایی چاه احمد و تعدادی از روستاهای دیگر این استان مورد بررسی قرار گرفت.

علیرضا قاسمی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه وضعیت آب شهر و روستاهای حوزه خاش، میرجاوه، تفتان، نصرت‌آباد و کورین مورد بررسی قرار گرفت، افزود: تکمیل طرح آبرسانی به چهار روستای مجموعه اسکل‌آباد و دهپابید در خاش با اتصال مخازن و راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ تا بهمن ماه انجام می شود.

وی تأکید کرد: همزمان با این اقدام لازم است حفر ۲حلقه چاه در منطقه کچ‌ گوهرکوه برای افزایش ظرفیت تأمین آب شهر نوک‌آباد و روستاهای اشاره شده صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به روستاهای تفتان گفت: عملیات نقشه‌برداری و حفر چاه برای مجتمع هفت روستایی کله شهتوت، تجهیز چاه و اجرای سه کیلومتر خط انتقال برای بحرآباد نازیل نیز در دستورکار قرار گرفت.

وی با اشاره به مجتمع روستایی چاه احمد در شهرستان تفتان بیان کرد: فاز یک و ۲ این مجتمع مشتمل بر ۷۲ روستا بوده که در این طرح تاکنون اجرای ۱۸۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع و ساخت یک‌هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب انجام شده است.

قاسمی اظهار کرد: به منظور تکمیل این طرح و بهره‌مندی اهالی از آب آشامیدنی پایدار، اتصال خطوط انتقال به شبکه‌، ساخت حوضچه‌ها و حفر چاه جدید و کف‌شکنی باید انجام شود.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب برای همه شهرستان‌ها برنامه دارد که در صورت تزریق اعتبار مناسب ضمن سرعت گرفتن پروژه‌ها مردم نیز از ثمرات آن بهره‌مند می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha