استاندار مرکزی: مولفه‌های خدمتگزاری امیرکبیر الگوی رفتاری مدیران باشد

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران امروز پرچم‌دار نهضت آزادی‌خواهی، فعالیت‌های انسان دوستانه و صلح‌طلبی برای جهان است و تحقق ایرانی آزاد و آباد بی‌شک به مولفه‌های خدمتگزاری بزرگمردانی چون امیرکبیر نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، «فرزاد مخلص‌الائمه» روز شنبه در آیین نواختن زنگ هفته فرهنگی اراک در مدرسه صمصامیه بیات با مناسبت آغاز صدارت میرزاتقی‌خان امیرکبیر، افزود: عمر صدارات امیرکبیر سه سال و سه ماه بود اما خدماتی از سوی این فرد ارایه شد که همچنان ماندگار است.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با دولت اول آقای روحانی، دولت اول آقای احمدی نژاد و دولت دکتر پزشکیان فرمودند که باید از شخصیت امیرکبیر الگوگیری شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: هفته فرهنگی اراک فرصت مناسبی برای پرداختن به شخصیت‌های بزرگ این شهر از جمله امیرکبیر است.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: توفیقات خوبی در طول سال‌های اخیر در استان مرکزی به دست آمد که یکی از آنها رسیدن نرخ بیکاری به چهار و سه دهم درصد در فصل تابستان امسال بود.

وی گفت: کسب این نرخ کمترین آمار در تاریخ استان مرکزی و کشور است که امید است حفظ و روز به روز کاهش یابد.

اجرای ۱۵۰ عنوان برنامه در هفته فرهنگی اراک

شهردار اراک هم در این آیین گفت: برنامه‌های هفته اراک با نواختن زنگ در این مدرسه آغاز و در طول مدت یک هفته، ۱۵۰ برنامه اجرا می‌شود.

«علیرضا محمودی» افزود: توانمندی‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی زیادی در اراک وجود دارد که شاید خیلی به آنها پرداخته نشده و هفته فرهنگی این شهر فرصت مناسبی برای معرفی این توانمندی‌ها است.

وی بیان کرد: یکی از مراکز هویتی اراک، مدرسه تاریخی صمصامیه بیات است که حدود یکصد سال گذشته با مشخصات یک دانشگاه عالی در آن زمان ایجاد شده است.

شهردار اراک ادامه داد: این شهر مهد مفاخر بزرگ کشور در دوره معاصر است که معرفی این شخصیت‌های برجسته سرفصل برنامه‌های هفته فرهنگی اراک است.

هفته فرهنگی اراک امروز ۲۸ مهرماه آغاز وتا تا چهارم آبان‌ماه ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، پس از مرگ محمدشاه قاجار، پسرش ناصرالدین میرزا که شانزده سال داشت به شاهی رسید. وی پس از آن که در تبریز بر تخت نشست، میزا تقی‌خان امیرنظام را با لشکری آراسته به تهران فرستاد و خود در ۲۱ ذی‌القعده به تهران رسید. ناصرالدین میرزا، پیش از ورود به تهران، امیر نظام را به لقب اتابک اعظم ملقب کرد و او رابه صدر اعظمی خویش برگزید. بعدها صدر اعظم ناصرالدین شاه توسط سلطان قاجار ملقب به امیر کبیر گردید.

امیرکبیر در ۲۸ مهرماه سال ۱۲۲۷ هجری شمسی به صدارت رسید و در طول کمتر از سه در این منصب بود که خدمات شایسته‌ای از خود به یادگار گذاشت. او پس از حدود سه سال صدارت با دسیسه درباریان و به خصوص مهداولیا مادر ناصرالدین‌شاه از سمت خود برکنار و به کاشان تبعید شد و حدود ۴۰ روز بعد در باغ فین کاشان توسط علی خان حاجب‌الدوله به قتل رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha