بلیت فروشی قطار پنج ستاره همدان-مشهد آغاز شد

همدان- ایرنا- مدیرکل راه آهن غرب کشور با اشاره به اینکه قطار پنج ستاره رجا با عنوان (قطار زندگی) در مسیر دوسویه همدان-مشهد راه‌اندازی شده است گفت: مسافران می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های فروش اینترنتی، بلیت این قطار را تهیه کنند.

سیدسعید ابراهیم‌نژاد روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تخصیص این قطار برای مسیر همدان-مشهد از مطالبات شهروندان همدانی بود که با پیگیری های مسوولان استانی و شرکت راه آهن محقق شد، اظهار کرد: نخستین حرکت این قطار از همدان به مشهد، چهارم آبان ماه آغاز خواهد شد.

وی افزود: درخواست تامین یک رام قطار پنج ستاره به ناوگان ریلی همدان از مدت‌ها پیش به شرکت راه‌آهن کشور داده شده بود و اینک بلیت فروشی این قطار آغاز شده است.

ابراهیم نژاد با اشاره به اینکه تعداد واگن‌ها و ظرفیت این قطار مشخص است، ادامه داد: حرکت این قطار با ظرفیت ۳۲۰ نفر به صورت یک روز درمیان برنامه‌ریزی شده است و مسافران می‌توانند بلیت این قطار را با قیمت مصوب یک میلیون و ۳۴۴ هزار تومان تهیه کنند.

قطار پنج ستاره همدان-مشهد راه‌اندازی شد

وی تاکید کرد: این قطار در مسیر همدان-تهران-مشهد مقدس تردد خواهد کرد و مسافران می‌توانند از امکانات این نوع قطار بهره‌مند شوند.

ابراهیم‌نژاد با اشاره به اینکه خدمات قطارها نیز همچون هتل‌ها، با تعداد ستاره دسته بندی می‌شود، تصریح کرد: قطار پنج ستاره بهترین نوع قطار در ناوگان ریلی کشور است و امکانات رفاهی بیشتری نسبت به قطارهای چهار و سه ستاره دارد.

مدیرکل راه آهن غرب کشور افزود: پیش فروش بلیت این قطار از بیست و هشتم مهر ماه در سایت های فروش بلیت وسایل حمل و نقل عمومی آغاز شده و شهروندان می توانند با مراجعه به سامانه های مربوطه نسبت به تهیه بلیت در روزهای مورد نظر خود اقدام کنند.

وی اظهار کرد: مسافران می‌توانند از ساعت ۹ صبح و دفاتر گردشگری و مسافرتی نیز از ساعت ۱۱ صبح امروز (شنبه) نسبت به تهیه بلیت این قطار اقدام کنند.

ابراهیم نژاد ادامه داد: ارائه ۲ وعده پذیرایی، یک وعده شام و داشتن رستوران ۲ طبقه مجهز از امکانات این قطار پنج ستاره است.

وی با اشاره به اینکه هر روز یک رام قطار از سمت همدان به مشهد حرکت می‌کند، افزود: مسافران می‌توانند بلیت  قطار چهار ستاره چهار تخته سروش شرکت بن ریل را با قیمت ۶۳۶ هزار تومان تهیه کنند.

استان همدان با ۲ خط آهن مجزا شامل راه آهن اراک-ملایر-کرمانشاه و تهران-همدان-سنندج جزو شاهراه های ریلی غرب کشور به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha