نماینده مجلس:نحوه شهادت یحیی سنوار فرافکنی و شایعه سازی‌های رژیم صهیونیستی را خنثی کرد

شیراز-ایرنا-نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم کودک کش اسرائیل در شایعه‌سازی‌ها همواره مدعی بود که شهید سنوار در تونل‌های زیرزمینی و مخفیانه زندگی می‌کند که نحوه شهادت این فرمانده محور مقاومت نه تنها نشان داد که این ادعاها پوشالی است بلکه بالعکس این شهید والامقام با لباس رزم در صف اول جهاد و حتی با دست خالی با صهیونیست‌ها جنگید و در همین مسیر نیز به شهادت رسید.

جعفر قادری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شهادت یحیی سنوار گفت: شهادت رهبران محور مقاومت شاید مقداری خلاء در رهبری ایجاد کند و در مقطعی کوتاه این قضیه ملموس باشد اما مجموعه محور مقاومت اکنون در جایگاهی است که این حرکت متکی به شخص نیست و یک جریان است.

وی با بیان اینکه قطعا افراد دیگری سریعا جایگزین رهبران به شهادت رسیده محور مقاومت خواهند شد، افزود: رژیم استکبار تصور می کند که با ترور رهبران محور مقاومت ، توقفی در این حرکت ایجاد خواهد شد که این تصور درستی نیست و نشان از این دارد که آنها از این جبهه شناخت درستی ندارند و به جایگاه جبهه مقاومت اشراف ندارند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رخدادهایی مانند شهادت یحیی سنوار، عزم مردم منطقه را در حمایت از جبهه مقاومت راسخ تر خواهد کرد.

قادری اضافه کرد: فرماندهان ما همانند حاج قاسم سلیمانی و شهید سنوار جلودار جبهه‌های نبرد هستند و قطعا شهادت پاداش تلاش‌های مجاهدانه آنها خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه چنین سیستم مدیریتی آحاد جامعه را با محور مقاومت همراه خواهد کرد ،گفت: آتشی که در منطقه ایجاد شده خاموش نخواهد شد و قطعا بنیان رژیم صهیونیستی را در هم خواهد پیچید.

یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و پنج کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که یحیی سنوار رییس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رییس دفتر سیاسی جنبش حماس ، جمعه بیست و هفتم مهر خبر شهادت یحیی سنوار، رییس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha