نماینده مجلس: شهادت یحیی سنوار خللی در مقاومت اسلامی ایجاد نمی‌کند

گناباد- ایرنا- نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهادت "یحیی سنوار" رییس دفتر سیاسی حماس توسط رژیم غاصب صهیونیستی خللی در جریان مقاومت اسلامی مقابل این رژیم ایجاد نمی کند.

هادی محمدپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مقاومت اسلامی همچنان زنده و پویا است و با شهادت فرماندهان جبهه مقاومت نظیر سید حسن نصرالله و سنوار جوانه های زیادی در کشورهای لبنان و فلسطین و غزه روییده است و راه این شهدا همچنان تا نابودی کامل صهیونیست ها استمرار می یابد.

وی ادامه داد: رژیم غاصب صهیونیستی تصور می کند می تواند با به شهادت رساندن رهبران نهضت مقاومت مانند سنوار به جریان مقاومت اسلامی در منطقه ضربه بزند و یا آن را متوقف کند ولی بر خلاف اهداف خصمانه رژیم اشغالگر قدس این شهادت‌ها موجب پویایی و سرزندگی و استحکام جریان مقاومت اسلامی می شود.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: همان گونه که با شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل سابق حزب الله لبنان خللی در مقابله با سیاست‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی ایجاد نشد بلکه مبارزان حزب الله لبنان مستحکم تر از گذشته برابر صهیونیست ها ایستادگی می کنند شهادت سنوار هم عزم رزمندگان حماس در مقابله با این رژیم را می افزاید.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) رییس دفتر سیاسی حماس چهارشنبه هفته گذشته در جریان درگیری نظامی و گلوله باران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسید.

این رهبر مجاهد فلسطینی که دانش آموخته دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد و از وی به عنوان "طراح و مغز متفکر" عملیات "طوفان الاقصی" یاد می شود.

سنوار از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه صهیونیستی استفاده کرد و طی ۲۳ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان "خار و میخک" را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) و رمان "شکوه" (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و پنج کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha