روسیه: انتخابات آمریکا در سایه «بریکس»/ بریکس نقطه عطف تاریخ است

تهران-ایرنا- رئیس شورای روسیه، اجلاس بریکس را رویدادی برای تعیین مسیر تاریخ خواند که اخبار آن حتی انتخابات آمریکا را نیز در سایه خود برده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از تاس، والنتینا ماتوینکا، رئیس شورای روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: انتخابات آتی آمریکا دیگر رویداد مهمی برای جامعه جهانی به شمار نمی رود، بلکه اجلاس سه روزه بریکس رویدادی کلیدی و نقطه عطفی در تاریخ روسیه است و اخبار مربوط به این کشور در تمامی قاره ها رصد خواهد شد.

رئیس شورای روسیه در همین ارتباط افزود: جهان کاملا تغییر کرده و دیگر انتخابات آتی آمریکا مسیر آینده جهان را تعیین نخواهد کرد.

وی تاکید کرد که مسلما این شرایطی نیست که واشنگتن به دنبال آن بوده است.

این مقام روس تصریح کرد که این بار مسیر آینده جهان در سال ۲۰۲۴، نه در آمریکای متزلزل بلکه در کازان روسیه مشخص خواهد شد.

ماتیونکا خاطرنشان کرد که مشارکت رهبران کشورهای مختلف و افزایش مداوم درخواست ها برای پیوستن به این ائتلاف، خود گواهی بر صحت این موضوع است.

به گزارش ایرنا، بریکس یک انجمن میان دولتی است که نام آن از اختصار پنج کشور اصلی عضو آن (برزیل-روسیه-هند-چین و آفریقای جنوبی) گرفته شده است. این انجمن در سال ۲۰۰۶ ایجاد شد. روسیه در اول ژانویه ۲۰۲۴ ریاست این انجمن را بر عهده گرفت.

علاوه بر اعضای اصلی و بنیانگذار، اکنون مصر، اتیوپی، ایران، امارات متحده عربی و عربستان سعودی نیز به عضویت این انجمن درآمده اند.

اجلاس بعدی بریکس با حضور سران کشورها از ۲۲ تا ۲۴ اکتبر (سوم تا پنجم آبان ماه) در کازان روسیه برگزار می شود. این اولین بار است که اعضای اصلی و سران کشورهای جدید عضو بریکس در این اجلاس به طور هم زمان حضور دارند.

یادآوری می شود که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۵ نوامبر (۱۵ آبان) برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha