۲۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85632228
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شهادت یحیی سنوار عزم جبهه مقاومت را تقویت کرد

۲۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۵
کد خبر: 85632228
شهادت یحیی سنوار عزم جبهه مقاومت را تقویت کرد

زنجان - ایرنا - مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان گفت:شهادت یحیی سنوار نه تنها بر فعالیت‌های جبهه مقاومت اثر منفی نگذاشت بلکه عزم رزمندگان این جبهه را در مسیر مبارزه با رژیم جنایتکار صهیونیستی تقویت کرد.

حجت‌الاسلام علی قره‌داغی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهید سنوار از رهبران فوق العاده توانمند و قابلی بود که دشمن صهیونیستی بعد از مدت ها نسبت به او شناخت پیدا کرد.

وی با بیان اینکه طراحی و مهندسی عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر سال ۲۰۲۳ به دست سنوار انجام شد، افزود: این شهید والامقام فردی متفکر بود و در دوران اسارت طولانی مدت در زندان های صهیونیست ها زبان عبری را فرا گرفت.

این مسوول با بیان اینکه شهید سنوار شناخت کامل و اشراف بسیار خوبی بر صهیونیستها، برنامه ها و نقشه های آنها داشت، گفت: بعد از اینکه اسماعیل هنیه به شهادت رسید، بدنه حماس بهترین انتخاب را انجام داد و او را به عنوان فرمانده و رهبر سیاسی انتخاب کرد.

وی با تاکید بر اینکه شهید سنوار شخصیتی ویژه و فوق العاده توانمند بود، اظهار داشت: این شهید نترس، نظریه پرداز و تئوریسین ویژه بود و در کنار آن قدرت انجام عملیات های مختلف را داشت.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان زنجان با بیان اینکه مبانی فکری این شهید ایجاب می کرد که برای رسیدن به اهداف و ارزشها خود را فدا کند، گفت: این شهید همواره در بین مردم بود و از دشمن صهیونیستی ترسی نداشت.

قره داغی با بیان اینکه شهادت سنوار، نشان داد که برخلاف ادعای صهیونیست ها او در زیر زمین پنهان نشده بود و در نهایت در ساختمانی سه طبقه به شهادت رسید، خاطر نشان کرد: این موضوع نشان می دهد که او در میان و بدنه مردم و در خط مقدم مبارزه قرار داشت.

یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و پنج کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که دانش آموخته دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha