کشف ۳۰۰ میلیارد تجهیزات استودیو/انهدام شرکت هرمی در پایتخت

تهران‌ بزرگ - ایرنا - رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از کشف بیش از ۷۹ دستگاه تجهیزات استودیو قاچاق به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ مهدی افشاری روز شنبه اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی ماموران این پلیس موفق به کشف محل فروش تجهیزات استودیو قاچاق در محدوده شمال تهران شدند.

وی افزود: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد افرادی با دپو کردن تجهیزات استودیو در یک واحد مسکونی در شمال تهران به توزیع این اقلام می‌پردازند.

سرهنگ افشاری با اشاره به اینکه مالک این واحد مسکونی، این مکان را به عنوان دفتر کار مورد استفاده قرار می‌داد، گفت: در بررسی‌های بیشتر از این مکان ۷۹ دستگاه تجهیزات استودیو کشف و با تکمیل پرونده و تحقیقات نهایی متهم به مرجع قضایی معرفی شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال کشف شده را بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، اضافه کرد: با سرمایه گذاری در ورود و خروج کالای قاچاق و ارز نابودی صنایع کشور را هدف نگیرید.

کشف ۳۰۰ میلیارد تجهیزات استودیو/انهدام شرکت هرمی در پایتخت

انهدام شرکت هرمی

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت نیز به شناسایی محل فعالیت اعضای یک شرکت هرمی و دستگیری ۲۴ نفر از اعضای آن خبر داد.

سرهنگ امیر هوشنگ امیری تاکید کرد: پیرو اخبار متعدد در خصوص تجمع و رفت و آمد مشکوک به یک ساختمان مسکونی و فعالیت افراد در آن محدوده ماموران کلانتر ۱۳۶ فرجام پیگیری موضوع را به عهده گرفتند.

وی ادامه داد: ماموران با تحقیقات و استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی متوجه فعالیت یک شرکت هرمی در آن ساختمان شدند و با اخذ دستور قضایی، به آن واحد اعزام شده و موفق به دستگیری ۲۴ نفر از اعضای آن شدند.

سرهنگ امیری گفت: از افراد دستگیر شده تعداد زیادی جزوات و کتابچه‌های مربوط به فعالیت‌های شرکت‌های هرمی و همچنین تعداد ۲۸ دستگاه گوشی تلفن همراه و سه دستگاه لپ تاپ که همگی در راستای فعالیت‌های هرمی و سایر موضوعات دیگر فعالیت داشتند کشف و به همراه متهمان تحویل کلانتری شدند.

وی یادآور شد: با بررسی های بیشتر و تحقیقات، مدیر شرکت نیز شناسایی شده و ماموران با مراجعه به مخفیگاه وی، او را دستگیر و به کلانتری منتقل و جهت تحقیقات بیشتر و کشف جرائم احتمالی به مقام قضایی تحویل دادند.

سرهنگ امیری با اشاره به اقدامات مقابله‌ای پلیس با شرکت‌های هرمی، توصیه کرد: علیرغم هشدارهای مستمر پلیس و تلاش برای آشکارسازی ماهیت مجرمانه شرکت‌های هرمی، هنوز شاهد فریب جوانانی هستیم که دارایی خود را در این راه نابود می‌کنند؛ فعالیت اینگونه شرکت‌ها به هیچ وجه قانونی نبوده و شهروندان مراقب این گونه فعالیت ها باشند تا در دام آنها نیفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha