شهید سنوار، ادعای کذب شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را برملا کرد

شیراز- ایرنا- رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات طوفان الاقصی که شهید سنوار از طراحان اصلی آن بود جدا از خسارت‌های مادی که به صهیونیست ها وارد کرد، موجب شد دست این رژیم در داستان شکست ناپذیری و امنیتی که این رژیم مدعی آن بود برای همگان رو شود و این مساله برای آنها بسیار گران تمام شد.

ابراهیم عزیزی، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهادت این مرد بزرگ و مجاهد خستگی ناپذیر موجب شد که کسانی که دم از پنهان شدن او می‌زدند رسوا شوند و بی اعتباری آنها و ادعایشان برای همگان آشکار شود.
او اظهار کرد: سنوار علاوه بر عرصه سیاسی، در زمینه نظامی هم یک فرمانده عملیاتی متبحر بود و این مساله نشان از نبوغ این شهید بزرگوار داشت.

نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان در مجلس، شهید سنوار را یک حریف جدی برای رژیم جعلی صهیونیستی دانست و گفت: بیش از ۲۰ سال حبس در زندان صهیونیست‌ها و همچنان وفادار ماندن به آرمان‌ها نشان از عمق ایمان یحیی سنوار داشت که طبیعتا اینچنین افرادی به دلیل استواری و پایداری بر مکتبشان، همواره برای دشمن یک خطر محسوب شوند و مورد هدف و سوقصد آنها خواهند بود.

عزیزی، انعکاس و انتشار صحنه شهادت سنوار را یک اشتباه راهبردی رژیم صهیونیستی دانست و افزود: پس از عملیات طوفان الاقصی رژیم صهیونسیتی تهدیدات بسیاری را انجام داد اما مجددا با رویارویی حماس و جبهه مقاومت اسلامی و افراد شجاعی چون سنوار آن هم در قلب میدان مواجه شد و تحمل این موضوع هم برای آنها سخت بود چرا که حضور میدانی سنوار، معادله نبرد را بر هم زده بود.

وی، شهادت سنوار را زمینه ساز اسحکام بیشتر جبهه مقاومت دانست و ادامه داد: مجموعه این عوامل و ویژگی هایی که شهید سنوار داشت، موجب شد تا شهادت این مرد بزرگ برای رژیم صهیونسیتی یک دستاورد بزرگ قلمداد شود چرا که آنها همواره از وجود این فرمانده شجاع وحشت داشتند.

یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه صهیونیستی استفاده کرد.

پنجشنبه بیست و ششم مهر ۱۴۰۳رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان درگیری های نظامی و بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز بعد(جمعه) خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha