۲۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۵
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85632557
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

خون شهید سنوار منشاء رویش نسل جدیدی از مبارزان فلسطینی می‌شود

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: رهبران بزرگ اسلامی در طول تاریخ همواره در خط مقدم جبهه مبارزه قرار داشتند؛ شهید سنوار نیز همامند بزرگ مردان در خط مقدم مبارزه با اسرائیل شجاعانه به شهادت رسید و اینک جوشش خون او منشاء رویش نسل جدیدی از جوانان و مردان و زنان مبارز فلسطینی می شود.

آیت‌الله رسول فلاحتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهید سنوار مجاهد میدان مبارزه در طول عمر خود در مسیر آزادی قدس و فلسطین اشغالی بسیار تلاش کرد و در این راه ۲۲ سال در زندان رژیم صهیونیستی به سر برد.

وی بیان کرد: این شهید بزرگوار برای خط بطلان کشیدن بر بسیاری از نغمه‌سرایی‌های بیجای رسانه‌های معاند هنگامی که رهبری حماس را بر عهده گرفت، وارد میدان مبارزه با رژیم کودک کش و غاصب صهیونیستی شد و اینگونه شجاعانه به شهادت رسید.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهید سنوار شجاعانه به شهادت رسید، اضافه کرد: این شهید بزرگوار به دل دشمن زد و در منطقه غزه برای اینکه به دشمنان اسلام اثبات کند در میدان مبارزه علیه آنان استوار است با دشمن رودر رو و تن به تن جنگید.

وی بیان کرد: شهید سنوار در مبارزه با صهیونیست‌ها نشان داد که انسانی آزادی خواه است و برای آزادی فلسطین اشغالی در میدان مبارزه با دشمن کوتاه نمی آید و این تاثیر شگرفی در نسل‌های معاصر و آینده فلسطین و دنیای اسلام خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در گیلان اضافه کرد: این مرد مبارز و مجاهد در راه حق، با شهادت خود ضمن خط بطلان کشیدن بر دروغ‌های ساخته شده رسانه های معاند، وفاداری خود را به مردم عزیز فلسطین و شبکه مقاومت اثبات کرد.

وی اظهار کرد: خون شهید سنوار در رگ‌های جوانان فلسطینی و شبکه مقاومت وجود دارد و این خون‌ و هزاران شهید دیگر جبهه مقاومت و حماسی تا به ثمر نشستن آزادی فلسطین از یوغ اشغالگران جنایتکار صهیونیست می جوشد.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی، رمان «خار و میخک» را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) و رمان «شکوه» (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و پنج کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یاد گرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

روز گذشته، رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه به شهادت رسانده است.

«خلیل الحیه» معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha