۲۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۳۵
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85632781
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

املاک مازاد دولتی در خراسان جنوبی کم است

۲۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۳۵
کد خبر: 85632781
املاک مازاد دولتی در خراسان جنوبی کم است

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در مقایسه با سایر استان‌ها املاک مازاد دولتی برای مولدسازی در استان قابل توجه نیست و بسیار کم است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی علیرضا عباس‌زاده روز شنبه در کارگروه استانی مولدسازی اظهار کرد: یکی از راه‌هایی که در قانون بودجه سال گذشته و جاری برای تامین اعتبار پروژه‌های عمرانی مشخص شده، فروش املاک مازاد دولت است.

وی عنوان کرد: بسیاری از اموال و املاک در اختیار بخش‌های دولتی، راکد و غیرمولد هستند که طبق قانون باید مولدسازی شوند تا جزو دارایی‌ها و اموال دولت قرار گیرند.

عباس‌زاده تصریح کرد: اگر دستگاه‌های اجرایی برای احیا و بهره‌برداری از اموال راکد خود برنامه‌ای نداشته باشند، این املاک باید در قالب مزایده با کاربری مناسب و ارزش افزوده بالا به فروش برسند تا از این طریق منابعی برای هزینه‌های دولت تامین شود.

وی افزود: منابع حاصل از مولدسازی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و همچنین عمل به تعهدات دولت به ویژه تعهدات حوزه پرسنلی کارکنان دولت هزینه می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: قانون گذار برای این منظور دستگاه‌های اجرایی را مکلف به انجام مولدسازی کرده و دولت هم بر اجرای آن اصرار دارد.

وی گفت: در خراسان جنوبی در قالب کارگروه استانی مولدسازی پیگیری‌های لازم در حال انجام است تا اموال راکد متعلق به دولت، مولدسازی شوند.

عباس‌زاده با بیان اینکه بعد از انتزاع استان از خراسان بزرگ، اموال و دارایی‌های موجود متناسب با شرایط منتقل نشده و در خراسان رضوی مانده است، ادامه داد: به همین دلیل در خراسان جنوبی مانند دیگر استان‌های کشور املاک دولتی مازاد نداریم اما اداره کل امور اقتصادی و دارایی به عنوان امین اموال دولت، بررسی لازم را در این زمینه انجام می‌دهد.

وی با تاکید بر تکلیف دستگاه‌ها برای ارائه املاک مازاد در طرح مولدسازی، اظهار کرد: اگر ملکی در لیست مولدسازی مطرح شده باشد، با توجه به موافقت با انجام این کار در هیات عالی دارایی‌های دولت، امکان خارج شدن آن از مولدسازی به راحتی وجود ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha