شهادت سنوار روحیه جنبش حماس را تقویت می‌کند

تهران- ایرنا- دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهادت سنوار روحیه جنبش حماس را تقویت می‌کند، گفت: رژیم صهیونیستی گمان نکند با ترور و به شهادت رساندن فرماندهان مقاومت موضوع غزه و فلسطین و قبله اول مسلمین جهان سست‌ می‌شود.

حبیب‌الله بوربور در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب ایرنا، درباره شهادت یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: شهید یحیی سنوار شخصیتی خودساخته‌ بود. او بیش از ۲۰ سال اسیر زندان‌های سفاک رژیم صهیونیستی بود، آزار و شکنجه شد اما مقاومت کرد و زنده ماند.

وی افزود: شهید سنوار بعد از حدود ۱۰ سال، جریان جدیدی به عنوان مقاومت را ایجاد کرد و به جای اینکه شاهد نابودی سرزمین آباء و اجدادی خود باشد، دفاع از سرزمین و آب و خاک را انتخاب کرد و آموزش‌های لازم را به نیروهای محور مقاومت داد.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اضافه کرد: به نحوی که در آمار و اطلاعاتی که از عملیات طوفان‌الاقصی - عملیات بی‌نظیری که توسط نیروهای مقاومت، علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی انجام شد - اعلام شد بیش از هزار صهیونیست به هلاکت رسیدند و حدود صد نفر هم به اسارت محور مقاومت درآمدند.

بوربور با بیان اینکه شهید سنوار حدود ۱۰ سال برای طراحی و موفقیت در عملیات طوفان‌الاقصی برنامه‌ریزی کرده بود، بیان کرد: او بعد از حدود ۷۰ سال طعم تلخ شکست را به صهیونیست‌ها چشاند و در نهایت عنوان کرده بود که از حضرت علی(ع) الگو می‌گیرد، از این رو فرد مذهبی، با ایمان و معتقدی بود.

حقی غیر از شهادت برای یحیی سنوار تصور نمی‌شد

وی با بیان اینکه برای چنین شخصیتی حقی غیر از شهادت تصور نمی‌شد، خاطرنشان کرد: از این رو ما برای او از حضرت باری تعالی آمرزش آرزو داریم و معتقدیم یقینا خانواده شهید سنوار، برادر و دوستان و افرادی که آموزش دیده وی هستند، کار را برای رژیم صهیونیستی سخت‌تر خواهند کرد.

دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی گمان نکند با ترور و به شهادت رساندن فرماندهان مقاومت موضوع غزه و فلسطین و قبله اول مسلمین جهان سست‌ می‌شود.

بوربور افزود: شهادت فرمانده مقاومت غزه «یحیی سنوار» در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه با هدف خاموش کردن آتش خشم مقاومت بود، اما بی‌شک این اقدام‌ بی‌شرمانه روحیه جنبش حماس را تقویت و همانند جرقه‌ای، آتش خشم مقاومت را شعله‌ورتر خواهد کرد و رژیم سفاک و جعلی صهیونیستی را خواهد سوزاند.

شهادت فرمانده غیور مقاومت تصویری ماندگار از پایداری مجاهدان فلسطینی در تاریخ ثبت کرد

وی تصریح کرد: نحوه شهادت فرمانده مقاومت تصویری ماندگار از پایداری مجاهدان فلسطینی در تاریخ ثبت کرد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه همانطور که حضرت‌آقا هم فرمودند بحث‌ رژیم صهیونیستی فقط غزه نیست زیرا غزه جریان مقاومت است و هدف بعدی آنها لبنان است، گفت: آنها نابودی سوریه را قبل از غزه و لبنان در دستور کارشان قرار داده بودند و یمن و عراق و ایران هم به عنوان اهداف بعدی آنان است.

ملت‌های مسلمان اجازه ندهند رژیم صهیونیستی به جنایات خود ادامه دهد

بوربور خاطرنشان کرد: ملت‌های مسلمان جهان اسلام باید با نگاه اعتقادی حرکت کنند و اجازه ندهند که این رژیم غاصب کودک‌کش بیش از این به جرم و جنایات خود ادامه دهد.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.

رهبر انقلاب اسلامی پس از شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس در پیامی خطاب به ملت‌های مسلمان و جوانان غیور منطقه با تجلیل از مجاهد قهرمان، فرمانده یحیی سنوار تأکید کردند: جبهه مقاومت همانگونه که قبلاً با شهادت برجستگان خود از پیشروی باز نماند، با شهادت سنوار هم کمترین توقفی نخواهد داشت باذن‌الله. حماس زنده است و زنده خواهد ماند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha