صحنه شهادت سنوار مردانگی محور مقاومت را به نمایش گذاشت

تهران- ایرنا- عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:صحنه غرور آفرین شهادت یحیی سنوار صداقت، شرافت و مردانگی محور مقاومت را به  نمایش گذاشت.

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، در مورد شهادت یحیی سنوار گفت: صحنه غرور آفرین شهادت یحیی سنوار صداقت، شرافت و مردانگی محور مقاومت را به نمایش گذاشت. این صحنه فقط در فیلم های هالیودی دیده می‌شود، اما یحیی سنوار در آخرین لحظه شهادت خود صحنه‌ای از قدرت، ایمان و شجاعت را خلق کرد.

وی تصریح کرد: برخی حکام کشورهای مسلمان را می‌بینیم که به دنبال لذت‌های دنیوی هستند، اما مجاهدی چون یحیی سنوار در مقابل دشمن خونخوار مردانه جانش را تقدیم کرد و به فرمایش رهبر انقلاب ساده انگارانه است که فکر کنیم با شهادت یحیی سنوار مقاومت کم رنگ می‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی بداند تصویر شهادت یحیی سنوار استیصال آنها را نشان می‌دهد، چون شهید سنوار تنها و در اوج اقتدار مبارزه کرد و تصویر مقاومت وی زنده می‌ماند.

یوسفی یادآور شد: همان طور که با شهادت سید عباس موسوی دبیر کل فقید حزب الله شاهد بودیم که حزب الله از بین نرفت و با رهبری سید حسن نصرالله مقاومت جان بیشتری گرفت، شهادت فرماندهان حماس و حزب الله هم باعث خواهد شد که محور مقاومت با جدیت بیشتر به راه خود ادامه دهد و فرزندانی از جنس این شهیدان والا مقاوم خواهند آمد و چهره درخشان مقاومت را بیش از گذشته پر فروغ‌تر خواهند کرد.

وی افزود:ضربه ۷ اکتبر اقتدار پوشالی رژیم صهیونیستی را به ذلت نشاند و آنها بدانند با قتل افراد بی‌گناه خللی در مسیر مقاومت ایجاد نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شده بودد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.

رهبر انقلاب اسلامی پس از شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس در پیامی خطاب به ملت‌های مسلمان و جوانان غیور منطقه با تجلیل از مجاهد قهرمان، فرمانده یحیی سنوار تأکید کردند: جبهه مقاومت همانگونه که قبلاً با شهادت برجستگان خود از پیشروی باز نماند، با شهادت سنوار هم کمترین توقفی نخواهد داشت باذن‌الله. حماس زنده است و زنده خواهد ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha