شهید سنوار درس مبارزه با جنایتکاران را به آزادگان دنیا داد

سنندج- ایرنا- امام جمعه موقت بانه گفت: شهید یحیی السنوار به آزادگان جهان درس مبارزه و نپذیرفتن ذلت سازش با جنایت‌کاران غاصب را داد.

ماموستا جمال کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهادت مظلومانه و غریبانه یحیی السنوار اگر چه برای جبهه مقاومت دردناک و جان‌سوز است، اما دشمنان و چپاولگران بدانند با شهید کردن مردان بزرگ اسلام، مقاومت تمام نمی‌شود؛ بلکه اسلام روز به‌ روز گسترش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه دشمنی یهود دشمنی وحدانیت اسلام است، اضافه کرد: افزون بر یک سال است غزه و فلسطین زیر آماج تجاوز وحشیانه صهیونیست‌هاست، یهودیانی که تاکنون ۴۲ هزار نفر از مردم بیگناه را شهید و ۱۰۰ هزار نفر را زخمی کردند.

این عالم اهل سنت با بیان اینکه شهادت مظلومانه و غریبانه یحیی سنوار اگر چه برای جبهه مقاومت دردناک و جان‌سوز است؛ گفت: یهودیان دشمن خاک مقدس اسلام هستند و سعی می‌کنند با ترور افراد بزرگی همچون شهید اسماعیل هنیه، شهید یحیی سنوار و شهید سید حسن نصرالله (رحمة الله علیهم) به جامعه اسلامی و مسلمانان ضربه بزنند؛ اما با شهید کردن این مردان بزرگ، مقاومت هیچ گاه به پایان نمی رسد بلکه روز به روز قوی تر خواهد شد.

ماموستا کریمی با بیان اینکه رشادت‌های شهید سنوار؛ نظام اسلامی و محور مقاومت را در منطقه قوی‌تر می‌کند؛ افزود: زندگی پر فراز و نشیب این مجاهد شهید برای همه آزادگان جهان سراسر درس مبارزه، ظلم‌ستیزی و نپذیرفتن ذلت سازش با جنایت‌کاران غاصب بود.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و پنج کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha