نماینده مجلس: شهید سنوار نماد ایستادگی و حق‌طلبی در برابر دشمن صهیونیستی بود

سنندج- ایرنا- نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: شهید یحیی سنوار، نماد ایستادگی، عزت، شجاعت و حق طلبی در برابر دشمن غاصب صهیونیستی بود.

سالار مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهید سنوار خار چشم رژیم صهیونیستی بود، چراکه هیچگاه در دفاع از منافع مردم فلسطین و گرفتن حق آنان دست نکشید.

وی شهید سنوار را الگویی برای حکومت های اسلامی و آزادیخواهان جهان توصیف کرد و افزود: این شهید عالیقدر تا آخرین لحظات زندگیش در برابر رژیم صهیونیستی ایستاد و حاضر به تسلیم نشد.

نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دشمن صهیونیستی بداند که با شهادت رهبران حماس، نهضت مقاومت خاموش نمی‌شود، و این راه با قدرت ادامه خواهد یافت.

مرادی از سکوت حکام کشورهای عربی و اسلامی نسبت به کشتار بی رحمانه مردم مظلوم فلسطین و لبنان انتقاد کرد و گفت: وقت آن رسیده که دولت‌های اسلامی بیدار شوند و به طور جدی در برابر رژیم سفاک صهیونیستی بایستند.

وی سکوت سازمان‌های بین‌المللی به اصطلاح مدافع حقوق بشر را نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی مایه شرمساری دانست و بر لزوم اتحاد کشورهای اسلامی برای کمک به مردم غزه و لبنان تاکید کرد.

یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و پنج کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

وی که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس روز جمعه در غزه، به شهادت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha