ترسیم راه توسعه برای اقتصاد دیجیتال قزوین

قزوین - ایرنا - مدیر مخابرات منطقه قزوین از برگزاری نخستین همایش هم اندیشی ترسیم نقشه راه توسعه اقتصاد دیجیتال در این استان خبر داد.

محمدرضا نصرآبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: نخستین همایش هم اندیشی اقتصاد دیجیتال نقطه عطفی است برای ترسیم راه توسعه اقتصاد دیجیتال استان قزوین که با سه هدف نقش دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی، استفاده از ظرفیت متخصصان فنی و شناسایی استارت آپ ها و شرکت های فعال استان در زمینه اقتصاد دیجیتال سه شنبه هفته جاری /فردا/ برگزار می شود.

وی افزود: مجموعه مخابرات قزوین در چندسال گذشته با فراهم کردن زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات هم اکنون آمادگی این را دارد تا به عنوان پرچم دار حوزه اقتصاد دیجیتال گامی مهم را با کمک دستگاه های تابع و متخصصان فنی و علمی حوزه ارتباطات اقتصاد دیجیتال را در استان راهبری و ساماندهی کند.

مدیر مخابرات منطقه قزوین ادامه داد: قزوین اولین استان کشور در راه اندازی کارگروه توسعه اقتصاد دیجیتال و ارایه برنامه های راهبردی در این خصوص بوده و جزو سه استانی اول کشور هست که در این بخش برنامه ریزی های مدونی را انجام داده و نشست های مشترکی را با دستگاه ها و مجموعه های تابع برگزار کرده است.

وی اضافه کرد: در استان قزوین کارگروه توسعه اقتصاد دیجیتال با محوریت تعیین نقشه راه و شناسایی ظرفیت ها از اردیبهشت ماه سال جاری شکل گرفت و در راستای نیازسنجی و تعیین اولویت های استان و رفع نیازهای این حوزه برنامه ریزی های مطالعاتی صورت گرفت.

به گفته نصرآبادی، پس از بررسی های انجام شده سه شرکت فعال و تیم های مستعد که در قزوین خدمات دیجیتال به شهروندان ارایه می‌کنند، شناسایی شدند تا از ظرفیت آنها برای توسعه زیرساخت های این حوزه استفاده بهینه شود.

وی ادامه داد: از جمله این شرکت ها می توان به مجموعه قاصد، رایان هوشمند و شرکت مهام که در چند شاخه مختلف خدمات دیجیتال ارایه می‌کنند، اشاره کرد و این در حالی است که شناسایی فعالان و شرکت های استارت آپ این حوزه همچنان ادامه داشته و از همه متخصصان، صاحب نظران و دانشجویان رشته های فناوری اطلاعات و ارتباطات درخواست می کنیم که در این راه ظرفیت های خود را معرفی کنند.

نصرآبادی اضافه کرد: توسعه اقتصاد دیجیتال از آن جهت بسیار حایز اهمیت بوده که تاثیر زیادی در اشتغال پایدار، درآمد و تولید ناخالص ملی برجای می گذارد و هر کشوری که در حوزه اقتصاد دیجیتال آگاهانه و عمیق فعالیت کرده توانسته رشد بسیاری را تجربه کند.

مدیر مخابرات منطقه قزوین خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم و اساسی در اقتصاد دیجیتال، توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات بوده که این موضوع طی چند سال گذشته با اجرای نهضت توسعه زیرساخت های فناوری و فیبر نوری در استان قزوین محقق شده و امروز بیش از ۹۰ درصد مناطق استان تحت پوشش فیبر نوری قرار دارد.

نصرآبادی ادامه داد: با توجه به نقش تاریخی شرکت مخابرات در توسعه فناوری ارتباطات و تاکیدات ویژه برنامه هفتم توسعه به توجه به اقتصاد دیجیتال شرکت مخابرات به این باور رسیده که پس از فراهم کردن زیرساخت ها اکنون زمان توسعه خدمات بوده و در همین راستا نهضت توسعه اقتصاد دیجیتال را رقم زده است.

گفتنی است نخستین همایش هم اندیشی ترسیم نقشه راه توسعه اقتصاد دیجیتال استان قزوین سه شنبه در شرکت مخابرات قزوین برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha