۱۰ خودروی عملیاتی به تجهیزات محیط زیست خراسان‌رضوی افزوده شد

مشهد-ایرنا- مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی گفت: ۱۰ خودرو در طول سه سال اخیر به تجهیزات حفاظتی و عملیاتی محیط زیست استان افزوده شده است.

به گزارش ایرنا، مهدی اله‌پور روز دوشنبه در مراسم افتتاح کارگاه آموزشی روسای واحدهای تابعه این اداره کل در مشهد افزود: بر این اساس در بین ادارات کل حفاظت محیط زیست کشور، در تعداد خودروی عملیاتی خریداری شده در این مدت، خراسان رضوی رتبه برتر را کسب کرده است.

وی تصریح کرد: البته با توجه به تعداد مناطق تحت مدیریت استان و فرسوده بودن ناوگان خودرویی حفاظت محیط زیست استان، این تعداد خودرو برای حفاظت محیط زیست استان کافی نیست و در تلاش هستیم با حمایت های ملی و استانی تمامی شهرستان ها را به خودروهای جدید کمک‌دار عملیاتی یگان حفاظت محیط زیست مجهز کنیم.

مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی اظهار کرد: در این استان افزون بر هشت هزار واحد صنعتی که نظارت بر آن ها ضرورت دارد و نیز ۴۰ منطقه تحت مدیریت و حفاظت وجود دارد که از لحاظ تعداد مناطق مصوب شورای عالی حفاظت محیط زیست در کشور رتبه اول متعلق به خراسان‌رضوی است.

وی در ادامه گفت: با تمام اخذ مجوزات از سازمان اداری استخدامی کشور و پیگیری های استانی انجام شده، همچنان ۴۵ درصد تشکیلات سازمانی اداره کل بدون تصدی است.

اله پور افزود: این موضوع کار در حوزه حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی را سخت کرده است، اما در استان تمامی همکاران با تمام وجود برای حفظ این ثروت های ارزشمند طبیعی و الهی تمام تلاش و توان خود را به کار می برند.

وی با اشاره به دوره آموزشی حفاظت محیط زیست روسای واحدهای تابعه بیان کرد: کارگاه آموزشی مزبور در ادامه برنامه ارتقای سطح دانش و توانمندسازی رؤسای شهرستانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان با حضور روسای واحد های تابعه از ۳۰ شهرستان، در سالن محیط بان شهید «حسین صادقی» مشهد اداره کل برگزار شده است.

مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی اظهار کرد: طبق اصل ۵۰ که حفاظت از محیط زیست را وظیفه همگانی خوانده، درخواست همکاری و رعایت الزامات زیست محیطی مورد تاکید است.

اله پور افزود: آموزش ماده ۱۱ قانون هوای پاک، مدیریت پسماند، سامانه جامع محیط زیست، سامانه پنجره واحد زمین، بازآموزی قوانین و مقررات اداره حراست، ارائه مباحث مرتبط با اداره آموزش و مشارکت مردمی، ارائه مباحث مرتبط با اداره روابط عمومی و امور رسانه، ارائه مباحث مرتبط با اداره بازرسی و مدیریت عملکرد و ارائه مباحث مرتبط با اداره یگان حفاظت محیط زیست از جمله محورهای مطرح شده است.

کارگاه آموزشی روسای واحدهای تابعه اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ۳۰ مهرماه برگزار شد.

۲۰ درصد گستره ۱۱۷ هزار و ۷۶۹ کیلومتر مربعی خراسان رضوی زیر پوشش اداره‌ کل حفاظت محیط زیست این استان قرار دارد.

مساحت زیستگاه های طبیعی و وحوش در خراسان رضوی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است.

خراسان رضوی دارای ۴۱ منطقه چهارگانه و شکار ممنوع شامل ۲۸ اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است.

نزدیک به ۸۰ گونه پستاندار، ۲۸۵ گونه پرنده، ۲ گونه دوزیست، ۶۸ گونه خزنده و ۲۴ گونه ماهی در طبیعت خراسان رضوی زیست می‌کنند.

گونه‌های شاخص حیات وحش این استان شامل بز وحشی، قوچ، گوسفند وحشی، آهو، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، کفتار و انواع پرندگان از قبیل پرندگان شکاری، هوبره و کبک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha