۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85634730
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اعتراف مقام رژیم صهیونیستی: وضعیت حماس پایدار است

تهران - ایرنا - یکی از مقامات تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی اذعان کرد که جنبش حماس پس از شهادت یحیی سنوار قدرت خود را از دست نداده و همچنان به کار خود ادامه می دهد و وضعیت آن پایدار است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، یکی از مقامات تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی این مطالب را در دیدار با خانواده‌های «اسیران صهیونیست در غزه»، بیان کرد.

هاآرتص بدون اشاره به نام این مقام رژیم صهیونیستی نوشت: این مقام مذاکره کننده رژیم اسرائیل به خانواده‌های اسیران صهیونیست در غزه گفته است که مواضع حماس در مذاکرات نرم نشده و ممکن است سخت‌تر شود.

این روزنامه صهیونیستی به نقل از این مقام رژیم صهیونیستی افزود: برای از سرگیری مذاکرات با حماس برای آزادی گروگان‌ها (اسیران صهیونیست در غزه) باید در موضع اسرائیل انعطاف وجود داشته باشد.

هاآرتص اضافه کرد که مقام مذاکره کننده رژیم صهیونیستی گفته است که ارتش اسرائیل باید از محور فیلادلفیا عقب نشینی کند و بدون این انعطاف، پیشرفتی در مذاکرات با حماس حاصل نمی‌شود.

پیشتر مقامات رژیم صهیونیستی پس از شهادت یحیی سنوار دبیرکل دفتر سیاسی جنبش حماس بر این باور بودند که با شهادت یحیی سنوار قدرت حماس از بین رفته است و اسرائیل برای بازگرداندن اسیران صهیونیست در غزه دست برتر را دارد.

تاکنون مذاکرات میان حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا میان دو طرف به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بارها از قول مقام‌های امنیتی این رژیم، بنیامین نتانیاهو را به دلیل تعلل در مذاکرات و افزودن پیش شرط‌های جدید در مذاکرات علت ناکامی در اجرای این توافق دانسته‌اند.

پیش از این رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کردند که تیم مذاکره کننده با نتانیاهو دچار اختلاف است زیرا هر بار که این تیم با دستور العمل تعیین شده برای مذاکرات اعزام می‌شود، نتانیاهو با مطرح کردن خواسته‌ها و شرط و شروط جدید در حین مذاکرات، دستورالعمل را به هم می‌ریزد و آن‌ها دست خالی از مذاکرات برمی گردند.

خانواده‌های اسرای رژیم صهیونیستی نیز نتانیاهو را مقصر و باعث مانع تراشی در دستیابی به توافق آتش بس با جنبش حماس می‌دانند. آن‌ها در اظهارات مطبوعاتی خود اعلام کردند که نتانیاهو به جای دستیابی به توافق برای تبادل اسیران، برای تشدید اوضاع تلاش می‌کند.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) با هدف از بین بردن حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست، جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده‌اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در نوار غزه همچنان به جنایات نسل کشی علیه ساکنان این منطقه ادامه می‌دهد.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که با گذشت بیش از ۱۲ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ، یعنی نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha