۱ آبان ۱۴۰۳، ۷:۲۲
کد خبر: 85635126
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بانوان بابلی میدان‌دار ورزش همگانی

۱ آبان ۱۴۰۳، ۷:۲۲
کد خبر: 85635126
بانوان بابلی میدان‌دار ورزش همگانی

ساری- ایرنا - حضور پرتعداد بانوان بابلی در بوستان های این شهرستان برای انجام ورزش همگانی به یک رویه مثبت و رو به پیشرفت تبدیل شد و هر روز بر تعداد این قشر از جامعه ورزش دوست افزوده می شود و آنان در همه گروه های سنی با حضور در پارک ها شور و نشاط خاصی در جامعه به ارمغان می‌آورند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بانوان بابلی در شهر با حضور در پارک تخصصی بانوان، پارک نوشیروانی و تالاب نیلو فر آبی با تشکیل گروه های چند ده نفری انجام ورزش های همگانی را با جدیت در دستور کار خود قرار دادند.

این بانوان روزانه با حضور گروهی در پارک های این شهر بعد از برگزاری یک پیاده روی ساده وزش های همگانی را با مدیریت یک سرگروه جوان که آشنایی با رشته تربیت بدنی دارد انجام می دهند.

ورزش همگانی در روستاهای شهرستان بابل هم رفته رفته در حال رونق است تا جایی که برخی از بانوان جوان در روستاها با حضور در شالیزارها و آبندان های روستای خود پیاده روی با ورزش همگانی را آغاز کردند.

در شرایط فعلی با توجه به این که بیشتر مادران جوان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند اهمیت ورزش را برای نشاط آفرینی خانواده ها و کسب سلامتی بسیار مهم می دانند.

پزشکان متخصص زنان و زایمان نسبت به اهمیت ورزش برای بانوان نکات مهمی را تاکید می کنند و برخی از پزشکان این اهمیت را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. کاهش مرگ و میر، کنترل وزن و کاهش استرس، اضطراب و افسردگی همچنین تاخیر در روند زوال عقل از جمله اهمیت ورزش برای همه اقشار جامعه و بانوان مطرح می شود.

فرهنگ سازی و روشنگری های پزشکان متخصص که در سالهای اخیر در جامعه فرهنگ سازی شد همه اقشار جامعه به خصوص بانوان بر اهمیت ورزش در جهت کسب سلامتی خود بیش از گذشته آگاهی پیدا کردند.

بانوان بابلی میدان‌دار ورزش همگانی

از طرف دیگر کارشناسان این حوزه بر این باورند اهمیت ورزش باید در مدارس برای دانش آموزان به درستی تشریح شود و آنها ورزش را به عنوان بخش مهمی از زندگی خود قرار دهند.

ورزش همگانی در حال توسعه

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بابل در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بررسی ها نشان از آن دارد که تعداد بانوان علاقمند به ورزش همگانی در این شهرستان رو به افزایش است.

لیلا عرب گفت: در حال حاضر صدها بانوی بابلی با حضور در پارک های این شهرستان هر روز انجام ورزش همگانی را در دستور کار قرار دادند.

وی با بیان این مطلب که تالاب نیلوفر آبی، پارک نوشیروانی و پارک تخصصی بانوان این شهر میزبان علاقمندان به ورزش همگانی بانوان است، اظهار کرد: برخی از بانوان هم به صورت خود جوش در دسته های کوچک تر در پارک محله های این شهر ورزش همگانی را انجام می دهند.

عرب افزود: اداره ورزش و جوانان شهرستان بابل تلاش می کند با روشنگری درست اهمیت ورزش را برای بانوان تبین و تشریح کند.

رئیس اداره ورزش و جوانان بابل با بیان این مطلب که بانوان در همه گروه های سنی برای ورزش حاضر می شوند، بیان داشت: یک یا چند نفر از این گروه ها که در رشته تربیت بدنی آشنایی دارد به عنوان سرگروه به همراه بانوان ورزش های دست جمعی را انجام می دهند.

وی گفت: علاوه بر رونق ورش همگانی تلاش می کنیم بانوان این شهرستان در ورزش قهرمانی هم حضوری فعال و موثر داشته باشند.

لیلا عرب تصریح کردک در سال جاری ۱۷ هزار و ۸۱۵ ورزشکار سازمان یافته در شهرستان بابل شناسایی شدند که از این تعداد ۹ هزار و ۲۰۱ ورزشکار زن و ۸ هزار و ۶۱۴ ورزشکار مرد هستند.

بانوان بابلی میدان‌دار ورزش همگانی

به گزارش ایرنا، بانوان در هر سن و سالی و با هر سایز و فرم اندامی باید به سلامتی و تندرستی خود بسیار اهمیت دهند و ورزش باید بخشی اساسی از برنامه‌ی روزانه‌شان باشد. ورزش‌کردن برای بانوان فواید زیادی دارد؛ از بهبود کیفیت خواب گرفته تا کنترل استرس و...؛ بنابراین به‌عنوان یک زن باید ورزش منظم را در برنامه خود داشته باشید و این مسئله مهم را نادیده نگیرید. اگر هم یک مادر هستید یا قرار است یک مادر باشید، ورزش‌کردن یکی از بهترین راه‌هایی است که تضمین می‌کند مادری سالم و شاداب برای فرزندانتان باشید.

خیلی از ما وقتی صحبت از مراقبت سلامتی می‌شود روی چکاپ‌های پزشکی و تست‌های آزمایشگاهی تمرکز می‌کنیم؛ اما عوامل دیگری هم در مراقبت‌های فردی سلامت وجود دارند؛ مثل بهبود تغذیه، کاهش استرس و غافل نشدن از تفریحات و فعالیت‌های موردعلاقه. ورزش یکی از این فاکتورهای کنترل‌کننده است که نقش بی‌نهایت مهمی در بهبود وضعیت سلامت ما دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha