پیش‌بینی برداشت چهار هزار تن سیب از ۴۶۰ هکتار باغ‌های دامغان

سمنان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: برداشت چهار هزار تن سیب از ۴۶۰ هکتار باغ‌های این شهرستان در سال زراعی ۱۴۰۳ پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر امامیون روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به آغاز برداشت سیب از باغ‌های دامغان، افزود: برداشت سیب از باغ‌های میوه این شهرستان‌ در وسعت ۴۰۵ هکتار از شهریور آغاز شد و تا دهه نخست آبان ادامه دارد.

وی مجموع وسعت زیر کشت باغ‌های سیب شهرستان دامغان را ۴۶۳ هکتار عنوان کرد و گفت: از این وسعت ۵۸ هکتار بارور نیست.

پیش‌بینی برداشت چهار هزار تن سیب از ۴۶۰ هکتار باغ‌های دامغان

مدیر جهاد کشاورزی دامغان تصریح کرد: عمده کشت سیب در شهرستان دامغان مربوط به مناطق آستانه، آهوانو، دیباج، کلاته، شورتنگه و تویه است.

امامیون اضافه کرد: فوجی، زرد، لبنانی قرمز،گلاب از مهم‌ترین ارقام سیب شهرستان دامغان است.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: بخشی از محصول تولیدی باغ‌های این شهرستان به خارج از استان و بخش دیگر در سردخانه‌های سمنان ذخیره می‌شود.

سمنان با بیش از ۵۳ هزار بهره‌بردار، سالانه در مجموع بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی شامل زراعی، باغی، دام و طیور و آبزیان تولید می‌کند که بخش عمده‌ای از این تولیدات مازاد بر نیاز مردم این استان است.

از کل گستره بخش کشاورزی سمنان ۸۷ هزار هکتار بخش زراعی، ۷۰ هزار هکتار باغ و ۴۰ هزار هکتار آیش است.

تولیدات بخش زراعی استان سمنان سالانه ۹۲۰ هزار تن و میزان محصولات باغی سالانه ۴۸۰ هزار تن است و سالانه بیش از ۲۹۰ هزار تن نیز انواع محصولات دامی در استان سمنان تولید می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha