هواشناسی چهارمحال و بختیاری  در خصوص احتمال بارش هشدار نارنجی صادر کرد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اعلام هشدار سطح نارنجی در خصوص تقویت یک سامانه بارشی در این استان گفت: بارش‌ها از روز پنجشنبه تا پیش از ظهر جمعه در برخی نقاط استان از جمله کوهرنگ، فلارد و لردگان تقویت می‌شود.

معصومه نوروزی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: رگبار باران، رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید، خیزش گرد و خاک، احتمال رخداد تگرگ و بارش برف در ارتفاعات شهرستان کوهرنگ برای روزهای پنجشنبه و جمعه پیش‌بینی می‌شود.

وی با توصیه نسبت به رعایت نکات ایمنی طی روزهای آینده، تصریح کرد: بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر، صاعقه، احتمال ریزش سنگ در جاده‌های مناطق کوهستانی و احتمال آسیب به سازه‌های موقت و سبک از جمله مخاطرات پیش رو در خصوص این سامانه بارشی است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری توصیه کرد تا در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها توقف نشود و به ویژه عشایر منطقه کوهرنگ به سبب بارش برف و باران در مناطق امن ساکن شوند و از چرای دام در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، هشدار سطح زرد هواشناسی به‌معنای آگاهی و اقدام در صورت نیاز است و در این سطح از هشدار احتمال وجود خسارت یا خسارت‌های نقطه‌ای وجود دارد.

در هشدار سطح نارنجی به‌مفهوم اقدام ضروری، احتمال خسارت گسترده، زیاد است و در هشدار سطح قرمز باید اقدام فوری و همه‌جانبه در خصوص مهار و کنترل خسارت‌های گسترده انجام شود.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و هرگونه تغییرات اقلیمی در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha