برترین‌های هشتمین جشنواره ملی هنری فانوس در شهرکرد معرفی شدند

شهرکرد – ایرنا- هشتمین جشنواره ملی هنری فانوس در چهارمحال و بختیاری روز چهارشنبه با معرفی برترین‌ها در بخش‌های مختلف هنری به کارخود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هشتمین جشنواره ملی هنری فانوس در چهارمحال و بختیاری با انتخاب ۶۰ اثر برتر در ۶ بخش شامل هنرهای نمایشی( تئاتر صحنه‌ای و خیابانی)، هنرهای تجسمی (عکس، نقاشی، طراحی پوستر و بیلبورد)، فیلم (داستانی کوتاه، انیمیشین، مستند کوتاه و نماهنگ)، موسیقی و سرود (موسیقی باکلام، بی‌کلام و سرود)، رادیویی (نمایش رادیویی و پادکست) و بخش دانش‌آموزی ( عکس، تئاتر صحنه، سرود، و فیلم ۱۸۰ ثانیه‌ای) است. از میان ۴۵۶ اثر راه یافته به مرحله کشوری برگزار شد.

براساس نظر هیات داوران هشتمین جشنواره ملی هنری فانوس در بخش هنرهای نمایشی تئاتر صحنه‌ای مهیار هزار جریبی از استان مازندران به خاطر اثر اودنگ رتبه نخست، داوود کرمی از استان مرکزی با اثر آبزدگی رتبه دوم و میثم حبیبی از آذربایجان شرقی با اثر همه خواب بودیم و یوسف دادجو از اردبیل با اثر ۱۳۲۰ به صورت مشترک مقام سوم را از آن خود کردند.

در بخش تئاتر خیابانی مالک آبسالان از ایلام با اثر سفر، سعید ذبیحی از کرمانشاه با اثر آب و مجتبی جمعه کی از خراسان جنوبی با اثر عکس یادگاری به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

براساس رای هیات داوران هشتمین جشنواره ملی هنری فانوس در بخش متن نمایشنامه نیز اکرم رضایی آقامیرلو از آذربایجان شرقی با اثر مادر وطن رتبه اول، عبدالرضا روضه از کرمانشاه با اثر سپیده و صادق مقام دوم و ندا حبیبی از سیستان و بلوچستان به خاطر اثر ماه در محاق و بابک روزبه از استان مرکزی با اثر سفر قاصدک به صورت مشترک موفق به کسب مقام سوم جشنواره شده‌اند.

در بخش فیلم انیمیشن میلاد محمدی از تهران با اثر پیچ تاریخی، آرزو مرادی از لرستان با اثر لحظه پرواز و سعید عیوضی شام اسبی از اردبیل با اثر فتح خون نیز به ترتیب موفق به کسب مقام‌های اول تا سوم شدند.

در بخش داستانی کوتاه نیز امین شجاعی از کرمان با اثر امید رتبه اول، طیبه بهزاد از بوشهر با اثر صبح روز آخر رتبه سوم و همچنین از رابعه مدنی بازیگر اثر داستانی کوتاه علیرضا محزون از گیلان تقدیر شد.

براساس نظر هیات داوران در بخش مستند کوتاه نیز سید مجتبی خیام‌الحسینی از اصفهان با اثر آستین خالی مقام اول، طاهر پورمحمد از آذربایجان شرقی با اثر رکوددار رتبه دوم و حسن خورشیدی از سمنان با اثر گل بانو رتبه سوم را از آن خود کردند.

همچنین در بخش نماهنگ نیز مریم رزاقی از مازندران با اثر به نیت عشق، موسی الرضا ابراهیم‌زاده از اردبیل با اثر برادر و بهناز عبادی از آذربایجان شرقی با اثر بایراق به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم هشتمین جشنواره ملی هنری فانوس را از آن خود کردند.

در بخش سرود طاهر مرادی از لرستان با اثر شهید سربلند، امین نعیمی از هرمزگان با اثر شهید، علی اکبر فلاحی از خوزستان با اثر امیرالفتح نیز به ترتیب مقام اول تا سوم هشتمین جشنواره ملی هنری فانوس را کسب کردند.

با نظر هیات داوران هشتمین جشنواره ملی هنری فانوس در بخش موسیقی باکلام مهدیا علیزاده از فارس با اثر برای ایران مقام اول، بیژن صادقی از کرمانشاه با اثر تا جاودان مقام دوم و محسن رجایی از سیستان و بلوچستان با اثر مرز شهادت و مهدی عبدلی از استان مرکزی با اثر پلاک عاشقی به صورت مشترک مقام سوم این جشنواره را از آن خود کردند.

همچنین در بخش موسیقی با کلام سینا صادقی از کرمان برای اثر اقیانوس نیز شایسته تقدیر شناخته شده است.

در بخش موسیقی بی کلام نیز حسین زحمتکش از گیلان با اثر آینده بشریت آینده الهی است مقام اول، زمان اسماعیلی از مازندران برای اثر بره آهو مقام دوم و مهداد کرباسی از آذربایجان شرقی برای اثر حماسه و مهری نظری از چهارمحال و بختیاری برای اثر جان فدا به صورت مشترک مقام سوم این جشنواره را از آن خود کردند.

در بخش هنرهای تجسمی؛ طراحی پوستر براساس نظر هیات داوران محمد امین احترامی از هرمزگان با اثر قاتلانی که مدال می‌گیرند، نرگس حبیبی از کرمان برای اثر نقش زنان استان کرمان در دفاع مقدس و محمد جواد پردخته از گیلان برای اثر نسل‌کشی در غزه نیز به ترتیب مقام‌های اول تا سوم هشتمین جشنواره ملی هنری فانوس را از آن خود کردند.

در بخش عکس کامین ملکی از لرستان برای اثر مادر، مهدی الماسی از زنجان برای اثر آخرین وداع و مبینا لطیفی از همدان برای اثر مادر شهید موفق به کسب مقام‌های اول تا سوم و همچنین محمد آهنگر از خوزستان برای اثر تدفین شهدای گمنام و محمد رضا به‌مرام از آذربایجان شرقی نیز برای اثر مادران شهدا شایسته تقدیر در این بخش شناخته شدند.

در بخش نقاشی نیز براساس نظر هیات داوران ابوذر آخش جان از هرمزگان برای اثر نقاشی شهید موسی درویشی، اسماعیل معنوی از خوزستان برای اثر تنور نور و ناهید دباغی و رنوسقادرانی از کرمانشاه برای اثر شهید صدرزاده نیز موفق به کسب مقام‌های اول تا سوم این جشنواره شدند.

در بخش رادیویی پادکست عقیله پاک از خراسان جنوبی برای اثر چریک پسر، مرضیه اسدی از گلستان برای اثر طالب و عباس موسایی سنجری نیز از تهران برای اثر بیا تا عاشقی را حکایت کنیم به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

در بخش نمایش رادیویی نیز محمد رادمهر از اصفهان برای اثر پی‌جی‌ام ناو، علی حسینقلی‌زاده از آذربایجان شرقی برای اثر ژنراتور، مهدی قاسم‌زاده از مازندران برای اثر پی از پی را به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را هشتمین جشنواره ملی هنری فانوس را از آن خود کردند.

همچنین در بخش ویژه دانش‌آموزی براساس نظر هیات داوران در بخش تئاتر صحنه‌ای مهدی زنگنه از لرستان برای اثر کیف، فاطمه عظیمی از اردبیل برای اثر پیک نیک در میدان جنگ و حنانه مرادی از همدان برای اثر بال پرواز موفق به کسب مقام‌های اول تا سوم جشنواره شدند.

در بخش سرود دانش آموزی نیز امین نعیمی از هرمزگان برای اثر خیلج همیشه فارس، محمدرضا ولی‌پور از مازندران برای اثر جان مازرون و الهام کلاهدوز از خوزستان برای اثر ماه و بارون و در بخش فیلم ۱۸۰ ثانیه ای نیز مانی زنگنه از همدان برای اثر کودکان مظلوم غزه، فاطمه و زهرا ایرانمهر از مازندران برای اثر عروسک و سروش کشاورز از لرستان برای اثر قاصدک نیز به ترتیب مقام‌های اول تا سوم این جشنواره را کسب کردند.

در بخش نقاشی دانش‌آموزی نیز حدیث ارژنگ از هرمزگان برای اثر مدال سرخ جنایت، مریم سلیمانی از گیلان برای اثر پرتره شهید بابک نوری، فاطیما سلکی از همدان برای اثر کودک و در بخش عکس نیز ترانه بازداری از لرستان برای اثر شهید گمنام، علیرضا عزیزی خانقای از کرمانشاه برای اثر راهیان نور و مهلا حاجیلو از زنجان برای اثر سرزمین طلوع نیز به ترتیب موفق به کسب مقام‌های اول تا سوم بخش ویژه دانش آموزی هشتمین جشنواره ملی هنری فانوس شدند.

به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره ملی هنری فانوس از سال ۹۵ با ۶۵۰ اثر برگزار شد و اختتامیه هشتمین مرحله این جشنواره دوم آبان در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha