کارگردان فیلم سرهنگ ثریا: سطح کیفی آثار در جشنواره‌های موضوعی ارتقا یابد

شهرکرد – ایرنا – کارگردان فیلم سینمایی سرهنگ ثریا با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره‌های موضوعی گفت: در جشنواره‌های موضوعی عشق و ارادتی به سوژه وجود دارد اما به نظر می‌آید سخت‌گیری لازم یا تلاش برای ارتقای سطح کیفی آثار آن‌گونه که مورد انتظار است دیده نمی‌شود.

لیلی عاج روزپنجششنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در حقیقت شور و علاقه‌مندی در جشنواره‌ها به خصوص در بین جوانان و نوجوانان برای تولید آثار در حوزه دفاع مقدس وجود دارد اما آنچه باید بیش از همه چیز مورد توجه قرار گیرد این است که این شور و تلاش برای ارتقای سطح کیفی آثار هم وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: به طور کلی هر جشنواره‌ای می‌تواند اثرگذار باشد به شرط اینکه بدانیم چه دستاورد علمی و فرهنگی و اثربخشی برای دوره‌های آینده داشته باشد.

کارگردان فیلم سینمایی سرهنگ ثریا با اشاره به برگزاری جشنواره‌های ملی به میزبانی استان‌های مختلف گفت: میزبانی جشنواره‌های هنری در هر استانی را باید به فال نیک گرفت از این جهت که وقتی شرکت کنندگان در استان‌های مختلف حضور یابند با بازیگران، فیلمنامه نویسان و فیلم سازان آن استان آشنا و تعامل آن‌ها بیشتر می‌شود.

عاج ادامه داد: موضوع دفاع مقدس و سینمای مقاومت شور و ارادتی در آن است و آنچه مهم است این است که باید در کیفیت فیلمنامه و خروجی آثار تامل بیشتری صورت گیرد.

وی در خصوص گنجاندن بخش دانش آموزی در هشتمین جشنواره ملی هنری فانوس گفت: گنجاندن بخش دانش آموزی از نقاط قوت هشتمین جشنواره ملی و هنری فانوس به شمار می‌رود که تقویت این بخش ضروری است.

عاج یادآور شد: حضور دانش آموزان در بخش‌های مختلف هنری بسیار خیلی خوشحال کننده است.

این داور هشتمین جشنواره ملی و هنری فانوس اظهار داشت: حضور دانش آموزان در جشنواره‌های مختلف هنری از جمله فانوس یک جور دلگرمی برای ما است که چنین بچه‌های با انگیزه‌ای وجود دارد و این یک حس بسیار خوب به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: اضافه کردن بخش دانش آموزی به هشتمین جشنواره ملی هنری فانوس یک حرکت خوبی است که باید آن را به فال نیک گرفت و در راستای تقویت این بخش تلاش کرد.

سطح آثار ارسال شده به هشتمین جشنواره ملی هنری فانوس بالا بود

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران و یکی دیگر از داوران هشتمین جشنواره ملی هنری فانوس با تقدیر از برگزیدگان این جشنواره گفت: سطح آثار ارسال شده در بخش‌های مختلف هنری هشتمین جشنواره ملی هنری فانوس نسبت به دوره‌های گذشته بسیار بالا و از رشد به سزایی برخوردار بوده است.

کارگردان فیلم سرهنگ ثریا: سطح کیفی آثار در جشنواره‌های موضوعی ارتقا یابد

جعفر دهقان نیز در گفت و گو با ایرنا افزود: آٍثار بسیار فاخری به بخش مستند و فیلم‌های کوتاه داستانی هشتمین جشنواره ملی هنری فانوس ارسال شد که این آٍثار به دلایل خاص از جمله قصه خوب، فیلمبرداری و تصویربرداری مناسب و طبیعی بودن همه چیز قابلیت تبدیل به فیلم‌های بلند داستانی را داشتند.

وی اظهار داشت: با توجه به آثار ارسال شده در هشتمین جشنواره ملی هنری فانوس به طور حتم انتظار می‌رود سطح جشنواره نهم که قرار است در استان بوشهر برگزار شود بسیار بالاتر از جشنواره هشتم باشد و این دلیلی بر رشد و پویایی هنرمندان جوان جامعه دارد.

به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره ملی هنری فانوس از سال ۹۵ با ۶۵۰ اثر برگزار شد و هشتمین مرحله این جشنواره نیز امروز دوم آبان در چهارمحال و بختیاری با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha