جرایم نپرداختن عوارض آزادراه تهران پردیس پلکانی افزوده می شود

پردیس- ایرنا- مدیرعامل شرکت آزاد راه تهران پردیس گفت:خودروهایی که نسبت به پرداخت عوارض آزاد راهی اقدام نکنند جریمه آن به صورت پلکانی برای آنها محاسبه می شود.

به گزارش ایرنا، رضا شاه کرمی روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: پیرو مصوبه هیات وزیران و به استنادماده ۲۱ قانون رسیدگی به جرایم مبلغ جریمه برای نپرداختن عوارض آزادراهی برای خودروهای سواری وانت و مینی بوس مبلغ ۸۰ هزار تومان، اتوبوس و کامیون یکصد هزار تومان و تریلی های سه محور و نفت کش مبلع ۱۸۰ هزار تومان تعیین شده است .

وی ادامه داد: اگر خودرویی ظرف مدت ۱۵ روز نسبت به پرداخت عوارض آزاد راهی اقدام نکند مشمول این جریمه خواهد شد و به غیر از این جریمه که توسط پلیس راه انجام می شود افزایش نرخ پلکانی روی مبلغ عوارض توسط شرکت های بهره بردار آزاد راه هم انجام می شود.

مدیرعامل شرکت آزاد راه تهران پردیس توضیح داد: در این رویه مبلغ جریمه به صورت پلکانی ماهانه ۳ و نیم درصد روی مبلغ عوارضی اعمال می شود و به عنوان نمونه اگر هزینه عوارض آزاد راهی ۱۰ هزار تومان باشد درصورت عدم پرداخت بعد از ۱۵ روز ۳ و نیم درصد روی ۱۰ هزار تومان محاسبه می شود و ماه بعد مجدد ۳ونیم درصد روی مبلغ اضافه شده قبلی افزوده می شود و تا زمان پرداخت این رویه به صورت پلکانی اعمال خواهد شد.

شاه کرمی گفت: به هم وطنان گرامی پیشنهاد می شود جهت جلوگیری از جریمه پلیس و افزایش پلکانی نسبت به پرداخت عوارض معوق خود ظرف ۱۵ روز بعد از تردد از طریق درگاههای الکترونیکی اقدام کنند.

به گزارش ایرنا،سال ۱۳۸۰، احداث آزادراهی برای اتصال بخش‌های برون‌شهری به بخش‌های درون‌شهری در ناحیه شرقی استان تهران آغاز شد ، این پروژه در سال ۱۳۸۹ با نام آزادراه پردیس به بهره‌برداری رسید؛ اما، هزینه‌ای که برای احداث این آزادراه شده بود، بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان بود که باید جبران می‌شد.

در نتیجه، تصمیم بر اخذ عوارضی الکترونیکی برای تردد در این آزادراه گرفته شد،این آزادراه با طول ۲۳ کیلومتر و ۴ خط، تا حد زیادی از ترافیک شهری تهران را کاسته و به راحتی به مناطق شرقی استان دسترسی فراهم می‌کند. وجود ۱۸ پل بزرگ، ۶۶ پل کوچک و ۴ تونل با مجموع طول ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر، از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این آزادراه است.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha