۳ آبان ۱۴۰۳، ۱۷:۱۰
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85638215
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تاخت ۶۵ اسب در موسم جدید کورس پاییزه گنبدکاووس +فیلم

گنبدکاووس- ایرنا- موسم جدید مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس با تاخت ۶۵ راس اسب از سه نژاد «ترکمن، دوخون و تروبرد» در مجموعه سوارکاری این شهرستان مرزی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روز نخست هفته اول مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس عصر امروز پنجشنبه باحضور جمع زیادی از دوستداران این رشته ورزشی در هفت دور هزار متری برگزار شد.

در دور اول این مسابقات که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته ۶ بود، ۱۲ راس اسب با هم به رقابت پرداختند که اسب «اسپارتاکوس» زودتر از سایر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اسب‌های «تکخال آریادشت» و «طوفان سرخ» به ترتیب در جایگاه رتبه دوم و سوم قرار گرفتند.

رقابت در دور دوم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته ۶ بود که با شرکت هشت راس اسب برگزار شد، اسب «کروز» اول شد و اسب‌های «لاکسینا» و «بخارا» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور سوم نیز که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته ۶ بود، ۱۱ راس اسب باهم به رقابت پرداختند که اسب «ناز بانو» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «خاص» و «تاراج م» به ترتیب رتبه دوم و سوم را بدست آوردند.

رقابت در دور چهارم روز نخست از هفته اول مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس که بازهم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته ۶ بود و با شرکت ۱۱ راس اسب برگزار شد، در پایان اسب «تاواش ناز» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های «آلفا دلفینی» و «السا» به‌ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم این مسابقات هم هفت راس اسب‌ بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته چهار با هم به رقابت پرداختند، اسب «پرنس آلپ» اول شد و اسب‌های «بلک خاویار» و «کوماتسو» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور ششم این مسابقات هم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته میدان آزاد بود و با شرکت هفت راس اسب برگزار شد، در پایان اسب «بوی گندم» اول شد و اسب‌های «سوبهار» و «میس آوا» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور هفتم و پایانی این رخداد ورزشی هم ۹ راس اسب بیش از سه ساله نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته چهار با هم به رقابت پرداختند که اسب «قوجرلی صوفیان» اول شد و اسب‌های «هوس دیر» و «تکاور نوری» به ترتیب رتبه دوم و سوم را بدست آوردند.

متولیان برگزاری این مسابقات برای روز نخست از هفته اول این رخداد ورزشی ۱۳ میلیارد و ۶۹۵ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کردند که به مالکان، مربیان و چابک‌سواران اسب‌های برتر اهدا می‌شود.

قرار است روز دوم و پایانی مسابقات این هفته نیز عصر فردا جمعه چهارم آبان در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان افزون بر ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان به ویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha