۴ آبان ۱۴۰۳، ۱۷:۱۵
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85638884
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

معرفی اسب‌های برتر هفته نخست کورس پاییزه گنبدکاووس +فیلم

گنبدکاووس- ایرنا- هفته نخست مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس با برگزاری روز دوم و آخر این هفته که در آن ۶۱ راس اسب از سه نژاد «ترکمن، دوخون و تروبرد» با هم به رقابت پرداختند با معرفی اسب‌های برتر پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روز دوم و پایانی هفته نخست مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس عصر امروز جمعه با حضور جمع زیادی از دوستداران این رشته ورزشی در هفت دور هزار متری برگزار شد.

در دور اول این مسابقات که ویژه اسب‌های ۲ ساله نژاد ترکمن در دسته مبتدی و نبرده بود، ۹ راس اسب با هم به رقابت پرداختند که اسب «بگنج» زودتر از سایر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اسب‌های «بی ام» و «آرچین بای» به ترتیب در جایگاه رتبه دوم و سوم قرار گرفتند.

رقابت در دور دوم ویژه اسب‌های ۲ سه ساله نژاد دوخون در دسته مبتدی و نبرده بود که با شرکت ۱۰ راس اسب برگزار شد، اسب «صنم بانو» اول شد و اسب‌های «اورهان بابا» و «تایما» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور سوم نیز که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد در دسته مبتدی و نبرده بود، هشت راس اسب باهم به رقابت پرداختند که اسب «وینر بولتینگ» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «سکرت ترژر» و «دن فرانک» به ترتیب رتبه دوم و سوم را بدست آوردند.

رقابت در دور چهارم روز دوم و پایانی هفته نخست مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد در دسته ۶ بود و با شرکت هفت راس اسب برگزار شد، در پایان اسب «دنز وری» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های «لیندو» و «هوری هج» به‌ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم این مسابقات هم هشت راس اسب‌ بیش از سه ساله نژاد دوخون در دسته ۲ با هم به رقابت پرداختند که اسب «کامرون» اول شد و اسب‌های «حاجی بهرام» و «کادنزا» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور ششم این مسابقات هم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد در دسته چهار بود و با شرکت هشت راس اسب برگزار شد، در پایان اسب «تایم وری» اول شد و اسب‌های «ریو جینو» و «فیوری» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور هفتم و پایانی این رخداد ورزشی هم ۱۱ راس اسب ۲ ساله نژاد ترکمن maiden در دسته مبتدی و نبرده باهم به رقابت پرداختند که اسب «دلوین بهداد» اول شد و اسب‌های «دوریا» و «ملکه گز» به ترتیب رتبه دوم و سوم را بدست آوردند.

متولیان برگزاری این مسابقات برای روز دوم و آخر هفته نخست این رخداد ورزشی ۱۶ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کردند که به مالکان، مربیان و چابک‌سواران اسب‌های برتر اهدا می‌شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان افزون بر ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان به ویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha