۵ آبان ۱۴۰۳، ۱۱:۴۸
کد خبر: 85639488
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار زرد هواشناسی کرمان برای ادامه باران و وزش باد

کرمان- ایرنا- هواشناسی کرمان با صدور هشدار سطح زرد، بارش باران و وزش باد شدید را برای برخی مناطق این استان طی روزهای آینده پیش‌بینی کرد.

به گزارش ایرنا در اطلاعیه روز شنبه اداره کل هواشناسی استان کرمان استان آمده است: از امروز تا روز دوشنبه در مناطق شمال‌غربی، غرب و ارتفاعات جنوب استان ضمن افزایش ابر، احتمال رگبار باران و وزش تندبادهای لحظه‌ای دور از انتظار نیست.

براساس این اطلاعیه، ضمن اینکه روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز در شمال و شرق استان کرمان، وزش باد و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود لذا افزایش غلظت غبار و کاهش کیفیت هوا در این مناطق محتمل است.

براساس این اطلاعیه، منطقه اثر ناپایداری‌های ذکر شده، شهرهای بافت، رابر، ارزوئیه، لاله‌زار، بم، رودبار جنوب، ریگان، فهرج، نرماشیر، شهداد، جیرفت، رفسنجان و زرند است.

در این اطلاعیه هواشناسی همچنین نسبت به عدم اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه، احتیاط در فعالیت کوهنوردی، احتیاط در فعالیت عمرانی، اطمینان از سالم بودن پوشش پلاستیک در گلخانه و استحکام سازه آنها و احتیاط در محلول پاشی و سم پاشی باغات و مزارع توصیه شده است.

طبق اعلام هواشناسی کرمان طی ۲۴ ساعت گذشته لاله‌زار به عنوان مرتفع ترین شهر ایران در شهرستان بردسیر با دمای یک درجه خنک‌ترین نقطه و فهرج با دمای ۳۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین منطقه استان کرمان بودند.

براساس این گزارش، دمای کلانشهر کرمان امروز در خنک‌ترین ساعت پنج درجه بوده و در گرم‌ترین ساعت به ۳۶ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha