نبود امنیت غذایی، مخاطرات جانبی دیگری ایجاد خواهد کرد

تبریز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: امنیت غذایی از مهمترین مسائل کشور بوده و بدون آن ابعاد دیگر امنیت نیز مورد تهدید قرار می گیرد طوری که دیگر مخاطرات جانبی ایجاد می شود.

به‌ گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدحسن ربانی در دیدار با بهرام سرمست استاندار آذربایجان شرقی بر نقش کشاورزان در جنگ اقتصادی اشاره و اظهار کرد: کشاورزان و بهره برداران حوزه کشاورزی قشری هستند که بدون انتظار و چشمداشت تولید می کنند و اگر کشور در برابر تحریم های شدید همه جانبه مقاومت کرده است یک محور عمده آن این است که از نظر کشاورزی در حد قابل قبول بوده ایم.
وی بر لزوم توجه ویژه به حوزه کشاورزی تاکید کرد و افزود: حوزه کشاورزی در کشور مظلوم واقع شده است و باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
ربانی، آذربایجان شرقی را از استان های نمونه در حوزه کشاورزی دانست و افزود: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و ادارات تابعه آن نیازمند حمایت ویژه استاندار به عنوان نماینده دولت در استان هستند.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به نقش استانداران در حوزه زکات، گفت: در قانون زکات در استان ها، نماینده ولی فقیه در استان رئیس شورای زکات و استاندار قائم‌مقام شورای زکات است که باید با کمک هم برای احیا زکات در استان تلاش کنند.


محل هزینه کرد زکات تبیین شود

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی همچنین در نشست شورای هماهنگی جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه کشاورزانی که زکات می دهند باید در حوزه دریافت کود و نهاده های کشاورزی از حمایت های بیشتری برخوردار باشند، گفت: مسئولان کمیته امداد باید به خوبی تبیین کنند که زکات دریافتی در چه محل هایی هزینه می شود.
ربانی با بیان اینکه نسبت به احیای زکات آنچنان که باید، تلاش نکردیم، اظهار کرد: باید در هر فصلی شورای زکات با حضور همه اعضا برگزار شود.
وی با بیان اینکه در شهرستان ها نیز فرمانداران با کمک ائمه‌ جمعه جلسات زکات را برگزار و آسیب ‌شناسی‌کنند، افزود: در آیه زکات هم بخش شرعی و هم حاکمیتی مورد توجه است و قانون هم در این زمینه به خوبی تنظیم شده است.

پیشرفت در کشاورزی با وجود تحریم‌ها
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به پیشرفت در کشاورزی با وجود تحریم‌ها، گفت: روزگاری حتی برای تهیه سیم خاردار نیز مشکل داشتیم و هیچ کشوری در کنار ما نبود.

ربانی با اشاره به دستاوردهای بخش کشاورزی در شرایط تحریم و فشارهای بین‌المللی، افزود: با همه تحریم‌ها و شیطنت‌ها، به موفقیت‌های چشم‌گیری در کشاورزی دست یافته‌ایم.

وی به تجربیات دوران جنگ تحمیلی اشاره و بیان کرد: در زمان جنگ، با کمترین امکانات توانستیم دستاوردهای بزرگی چون ساخت پل خیبر را رقم بزنیم امروز نیز باید راهکارهای متناسب و مبتنی بر توان داخلی اتخاذ کنیم و با تکیه به پروردگار این راهکارها را عملیاتی کنیم تا به موفقیت دست پیدا کنیم.
وی با تاکید بر اهمیت تکیه بر توان داخلی، خاطرنشان کرد: به دلیل محدودیت‌ها باید بر روی پای خود بایستیم و تلاش کنیم مشکلات را رفع کنیم مشارکت مردم و توکل به خداوند در این مسیر بسیار اهمیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha