به گزارش ایرنا، تنها چند متر تا تکمیل عرشه ۲۸۱ متری این پل باقی مانده است و با نصب آخرین قطعه، این پروژه عظیم به پایان خواهد رسید.
پل گلورد، پس از پل «کارون ۴»، به عنوان دومین پل بزرگ فلزی زیرقوسی کشور شناخته میشود و با طول ۳۰۰ متر و عرض ۱۲ متر، نه تنها به عنوان طویلترین پل شمار کشور محسوب میشود، بلکه در زمره پنج پل طویل و مرتفع کشور نیز قرار دارد. این پل با هدف تسهیل دسترسی روستاهای بالادست سد گلورد طراحی شده و با بهرهبرداری از آن، آبگیری کامل این سد آغاز خواهد شد.
یکی از ویژگیهای بارز این پروژه، انجام تمامی مراحل از طراحی تا ساخت و اجرا توسط متخصصان و مهندسان مجرب ماشینسازی اراک است. این امر نشاندهنده توانمندی و دانش فنی بالای این شرکت در عرصه ساخت و سازهای عمرانی و زیرساختی کشور است.
با تکمیل این پل، انتظار میرود که علاوه بر تسهیل دسترسی ساکنان روستاهای اطراف، زمینههای توسعه اقتصادی، اجتماعی و گردشگری منطقه نیز فراهم شود. ماشینسازی اراک با این پروژه، بار دیگر تواناییهای خود را در ساخت سازههای پیچیده و بزرگ به نمایش گذاشته و گامی دیگر در راستای توسعه زیرساختهای کشور برداشته است.
سد گلورد بزرگ از نوع سنگریزهای با رویه بتنی در ۴۲ کیلومتری جنوب شرق شهر نکا در استان مازندران و بر روی رودخانه نکارود قرار دارد. رودخانه نکارود از شاهکوه البرز در گرگان سرچشمه میگیرد و مساحت حوضه آبریز آن حدود ۱۹۲۲ کیلومتر مربع است.
ماشینسازی اراک به منظور پشتیبانی از صنایع بنیادین و برآورده کردن نیازهای صنعتی کشور، سال ۱۳۴۶ در زمینی به مساحت ۱۳۴ هکتار در شهر اراک تاسیس و در سال ۱۳۵۰ به عنوان نخستین صنعت سنگین کشور به بهرهبرداری رسید.
این واحد تولیدی، صنعتی در حوزه ساخت تجهیزات نفتی، مخازن بزرگ، سازههای فلزی، بویلرهای حرارتی، گلولههای سنگین فلزی، انواع پل، دکلها و تولید شیرهای تخصصی فعالیت دارد.
نظر شما