به گزارش ایرنا، طالب محمدی روز سهشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: کسب ۱۸ رتبه ورزشی، ۱۲ رتبه فرهنگی و هنری و سه رتبه برتر کشوری در جشنواره نوجوان خوارزمی از افتخارات دانش آموزان با نیازهای ویژه استان در سال جاری است.
وی با اشاره به وظایف آموزش وپرورش استثنایی افزود: ۱۰ گروه دانش آموزان دارای نیاز ویژه ذهنی،آسیبشنوایی،آسیببینایی،اختلالات رفتاری-هیجانی، مشکلات ویژه یادگیری، چندمعلولیتی، اختلالات جسمی-حرکتی، اوتیسم، بیش فعالی و آسیب گفتاری و زبان از آموزش و پرورش استثنایی استان خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی دریافت می کنند.
رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان ادامه داد: هزار و ۵۰۰ دانشآموز با نیاز ویژه در۴۴ مدرسه استثنایی از آموزش و پرورش استثنایی استان خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی دریافت می کنند.
وی افزود: بیش از ۵۰۰ دانش آموز تحت آموزشی تلفیقی فراگیر ( با بهره هوشی عادی) نیز در مدارس عادی و با پشتیبانی مدارس استثنایی و تخصیص معلم رابط در حال تحصیل هستند.
محمدی اظهار کرد: بنا به کارکرد اصلی آموزش وپرورش رویکرد ما اجتماعی کردن افراد، گسترش عدالت تربیتی، آموزش درسها و مهارتهای زندگی و افزایش آگاهی است.
وی استاندارد نبودن فضا و تجهیزات،مشکلات ایاب و ذهاب،مناسب سازی فضای آموزشی و کمبود نیروی تخصصی توان بخشی و عدم فرهنگ سازی مناسب را مهمترین چالشهای آموزش و پرورش استثنایی استان اعلام کرد.
نظر شما