کاهش هزینه ها با ثبت الکترونیک گواهی ولادت در همدان

همان- ایرنا- مدیرکل ثبت احوال همدان گفت: صدور گواهی الکترونیک واقعه ولادت در این استان هزینه های ثبت احوال را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.

بابک بختیاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح صدور الکترونیکی واقعه ولادت به تازگی آغاز شده که اجرای آن محاسن بیشماری برای این مجموعه دارد.

وی اضافه کرد: هزینه چاپ این گواهی در ۲ نسخه با الکترونیکی شدن صدور واقعه ولادت حذف و همچنین موجب صرفه جویی در مصرف کاغذ شد.

مدیرکل ثبت احوال همدان با بیان اینکه طرح صدور الکترورنیکی گواهی ولادت از یکماه پیش در همدان آغاز شده است اضافه کرد: این امکان، زمینه سوء استفاده های احتمالی از جمله جعل سند را سلب کرد.

بختیاری گفت: همچنین از مهر ماه امسال چاپ و صدور شناسنامه در مرکز استان تجمیع شد که این کار هم فواید بیشماری به همراه داشت.

وی توضیح داد: ۱۲ اداره ذیل اداره کل ثبت احوال فعال هستند که در این ادارات در مجموع ۲۵ چاپگر قرار دارد که با اجرای این طرح تنها به چهار چاپگر موجود در مرکز استان اکتفا شد و در اصل هزینه راه اندازی و تعمیر این تعداد چاپگر ۸۵ درصد کاهش یافت.

مدیرکل ثبت احوال همدان افزود: همچنین افراد دیگر مجبور به مراجعه به ادارات برای تحویل شناسنامه و سپس مراجعه برای دریافت شناسنامه جدید نیستند بلکه این کار توسط پست صورت می گیرد.

بختیاری اضافه کرد: بنابراین لازمه ارسال شناسنامه جدید به در خانه متقاضی داشتن نشانی دقیق است پس شهروندان در صورت تغییر نشانی محل سکونت با مراجعه و استفاده از سامانه "سهیم" به آدرس اینترنتی https://sahim.sabteahval.ir نشانی جدید را ثبت کنند.

وی اظهار کرد: شهروندان در صورت تغییر نشانی محل سکونت مکلفند حداکثر در مدت ۲۰ روز با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت احوال (سهیم) یا آدرس الکترونیکی www.ncr.ir ، نشانی محل سکونت جدید را به روز کنند تا از بروز هرگونه مشکل در ارائه‌ خدمات به آنها جلوگیری شود.

مدیرکل ثبت احوال همدان گفت: محل سکونت کنونی افراد در پایگاه سازمان ثبت احوال موجود است و این سازمان امکان ثبت نشانی برخط و همچنین به روزرسانی نشانی قانونی همه اشخاص حقیقی را فراهم آورده است.

وی با بیان اینکه ثبت احوال تنها مرجع رسمی استعلام نشانی اشخاص است،اظهار کرد: همه دستگاه های اجرایی موضوع ماده (۵) خدمات کشوری مکلفند استعلام برخط نشانی اشخاص حقیقی را تنها از طریق پایگاه اطلاعاتی سازمان ثبت احوال دریافت کنند.

مدیرکل ثبت احوال همدان یادآوری کرد: پیش از این نیز بر اساس قانون بودجه سال گذشته، اقامتگاه قانونی هر شخص نشانی مندرج شده در پایگاه سازمان ثبت احوال کشور بود.

بختیاری اضافه کرد: سازمان ثبت احوال از طریق تبادل اطلاعات و برقراری سرویس های الکترونیکی نسبت به ارائه نشانی قانونی اشخاص حقیقی به تمامی دستگاه‌ها و شرکت های دولتی و موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی اقدام کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha