به گزارش ایرنا، مهدی اکبری روز سه شنبه در حاشیه جلسه شورای ترافیک مازندران در ساری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به این که حمل بخش قابل توجهی از محصولات کشاورزی استان به مبادی خارج از استان از طریق حمل و نقل جادهای انجام میشود، وجود زیر ساختهای مناسب برای تردد ناوگان حمل و نقل مناسبتر برای حمل محصولات کشاورزی ضروری است، بنابرین محورهای فرعی و روستایی استان نیازمند نگاه ویژه هستند.
این مقام مسوول، بهسازی، مرمت، شنریزی و آسفالت راههای روستایی را از اولویتهای این اداره کل برشمرد و گفت: ایجاد و توسعه زیرساختها از جمله بازسازی، بهسازی و آسفالت راههای روستایی موجب تسهیل در داد و ستد و افزایش درآمد روستاییان شده و مانع مهاجرت آنها به شهرها میشود.
رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راههای فرعی و روستایی افزود: بر اساس آخرین آمار این اداره کل از تعداد سه هزار و ۶۲۲ روستا در استان، تعداد ۱۷۱ روستا زیر ۲۰ خانوار و تعداد ۲ هزار و ۱۷۴ روستای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالته برخوردارند.
اکبری گفت: حدود ۹۷ درصد از جمعیت روستایی مازندران (روستاهای بالای ۲۰ خانوار) از راه آسفالته برخوردارند.
وی افزود: بهبود وضعیت راههای فرعی و روستایی میتواند به آبادانی این مناطق که از کانونهای مهم تولید و ارزش آفرینی هر جامعه به شمار میروند.
مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.
طول راههای روستایی استان مازندران هفت هزار و ۸۹۸ کیلومتر بوده که از این میزان چهار هزار و ۳۶۲ کیلومتر آسفالته است به طوریکه براساس اعلام اداره کل راهداری استان حدود ۵۵ درصد راههای روستایی مازندران آسفالته هستند.
نظر شما