سفر رییس‌جمهوری به یزد و کرمان

تهران- ایرنا- حسن روحانی رییس‌جمهوری روز یکشنبه ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۸ به استان یزد سفر کرد و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز در استان کرمان حضور یافت.

افتتاح چندین پروژه عمرانی و دیدار با مردم این دو استان از جمله برنامه های این سفر بود که ۱۴ وزیر نیز رییس‌جمهوری را همراهی کردند.

در سفر رییس‌جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید به استان یزد در مجموع ۵۰۰ طرح و پروژه، افتتاح یا کلنگ زنی شد و اجرای بیش از ۳۰ طرح دیگر در دستور کار دولت قرار گرفت.

روحانی پس از ورود به یزد در میدان امیر چخماق در جمع مردم این استان حاضر شد و به سخنرانی پرداخت که متن سخنان وی از طریق لینک زیر قابل مشاهده است:‌

روحانی: متولیان برخورد با فساد، از فسادهای میلیارد دلاری بگویند

سخنان روحانی در این اجتماع درباره ضرورت مقابله با فسادهای کلان بازتاب های زیادی در بین رسانه ها و فعالان سیاسی ایجاد کرد و بازتاب آنها اینجا قابل مشاهده است.

رییس جمهوری همچنین شامگاه یکشنبه در نشست شورای اداری یزد نیز حاضر شد؛ نشستی که استاندار این استان اعلام کرده دستاوردهای خوبی برای استان داشت.

"محمد علی طالبی" استاندار یزد تصمیم های دولت در سفر رییس‌جمهوری و هیات همراه وی به این استان را موجب رونق اقتصادی استان و رفع برخی تنگناها و مشکلات دانست و گفت: برخی اولویت‌ها مورد توجه ویژه رییس‌جمهوری قرار گرفت که مسیر توسعه آینده استان را روشن می‌کند.

رییس جمهوری ساعت ۹ صبح روز دوشنبه بیستم آبان بعد از سفری یک روزه به استان یزد، به همراه شماری از وزیران وارد فرودگاه رفسنجان استان کرمان شد و از همانجا برای دیدار با مردم راهی ورزشگاه تختی این شهرستان شد.

روحانی در اجتماع مردم استان کرمان در ورزشگاه تختی رفسنجان به سخنرانی پرداخت و ضمن تشریح اقدامات دولت برای توسعه استان به مسائل سیاسی و بین الملل هم پرداخت و گفت:‌ سال آینده تحریم تسلیحاتی ایران برداشته می‌شود.

در جریان سفر دو روزه روحانی به استان کرمان حدود ۵۰ طرح به ارزش حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان افتتاح یا کلنگی و چهار هزار فرصت شغلی نیز خلق شد.

روحانی روز ۲۱ آبان نیز کرمان را به سمت تهران ترک کرد.

برچسب‌ها

اخبار پرونده