۱۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۸:۲۰
کد خبر: 81864055
T T
۰ نفر
پايان سه سال حضور تيم واليبال سفير درقم/رئيس هيات واليبال: ازانتقال تيم اطلاعي ندارم

قم - ايرنا - تيم واليبال سفير قم پس از اين كه سه سال به عنوان نماينده اين استان در ليگ دسته يك كشور شركت مي كرد به كار خود در قم پايان داد و حامي مالي باشگاه تيم سفير را به گيلان منتقل كرد.

به گزارش ايرنا، نماينده واليبال استان قم در ليگ دسته يك واليبال كشور كه تا سال 1391 با نام هلال احمر در مسابقات حضور مي يافت از فصل 92-91 و تا پايان فصل 94-93 به مدت سه فصل با عنوان سفير در مسابقات حضور يافت.
حامي مالي اين باشگاه پس از سه سال حمايت از نماينده قم در ليگ دسته يك واليبال كشور پيش از آغاز فصل جديد اين ليگ تصميم به انتقال باشگاه سفير از قم به استان گيلان گرفت.
بنابر اعلام پايگاه اطلاع رساني فدراسيون واليبال ايران، بيست و چهارمين دوره مسابقات واليبال قهرماني باشگاه هاي دسته يك مردان كشور «يادواره 200 شهيد واليباليست» در حالي در نيمه دوم آذرماه جاري برگزار مي شود كه «سفير گيلان» در گروه چهارم با تيم هاي كاله جوان آمل، سازمان عمران شهرداري ساري، آرشام بابلسر و تركمن صحراي آق قلا هم گروه است.
درحالي كه اين انتقال به استان گيلان در فضاي رسانه اي خاموش و حتي بدون هماهنگي با مسئولان ورزش قم انجام شده است رئيس هيات واليبال قم به پرسش هاي خبرنگار ايرنا درخصوص واگذاري و عملكرد باشگاه سفير پاسخ داد.
سيد ابوالفضل احمدي با اشاره به اين كه باشگاه سفير هيچ سودي براي واليبال قم نداشت گفت: در سه سال گذشته بارها به مسئولان باشگاه سفير عنوان كرديم كه براي تركيب تيم، يكي دو بازيكن كليدي خارج از استان گرفته شود و بيشترين بازيكنان تيم از بازيكنان بومي قم استفاده شود كه اين كار رخ نداد.
وي اظهار داشت: عملكرد تيم سفير در سه سالي كه در قم فعاليت كرد لطمه بزرگي به واليبال قم زد ولي متاسفانه خيلي ها بر اين باور نيستند ، اين در حالي است كه در عرض سه سال گذشته بيش از يك ميليارد تومان براي اين تيم هزينه شد و نمي دانيم چگونه هزينه كردند كه حتي يك بار نيز تيم از گروه خود در مرحله مقدماتي صعود نكرد.
احمدي در خصوص انتقال تيم واليبال سفير ازقم به گيلان ابراز داشت: از كم و كيف انتقال اطلاعي ندارم و هيچ ارتباطي نيز با مديران باشگاه سفير ندارم و اگر آن ها اين كار را انجام داده باشند، بدون اطلاع ما بوده است.
وي تاكيد كرد: تصميم هيات واليبال قم بر انتقال تيم به استان ديگري نبوده است و در جلسه هايي كه با اداره كل ورزش و جوانان قم داشتيم بنابر آن بود كه تيم سفير منتقل نشود.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا انتقال باشگاه سفير از قم به گيلان انتقال سهميه قم به استان ديگري محسوب مي شود يا خير، بيان داشت: تيم سفير از ابتداي حضور خود درليگ دسته يك كشور به عنوان سهميه قم شركت نكرده بود اين درحالي بود كه تيم سفير درسال پاياني حضور خود در قم از هيچ بازيكن بومي استفاده نكرد و در سال هاي گذشته نيز بازيكنان بومي كمي دراختيار اين تيم بودند.
احمدي گفت: ما نيز همين حالا اگر بخواهيم مي توانيم تيمي در سطح ليگ برتر يا دسته يك داشته باشيم به شرط آن كه توان شركت در مسابقات را داشته باشيم و براين اساس فدراسيون واليبال نسبت به تقاضاي ما اعلام نظر مي كند.
وي بيان داشت: تيم واليبال سفير در حالتي خود مختارانه كار مي كرد و هيچ گونه همكاري با هيات واليبال نداشت ، از دو درصدي كه بايد بابت هر قرارداد به هيات پرداخت مي كرد حتي يك ريال نيز به هيات واليبال استان پرداخت نكرده و بابت اين مبلغ در فصل گذشته بدهكار است.
وي در مورد تعيين تكليف بازيكنان تيم هاي پايه باشگاه سفير نيز بيان كرد: تيم هاي پايه سفير نيز فرصتي براي حضور نوجوانان و جوانان بومي قم نبودند و همه بازيكنان اهل شمال كشور بودند و تا جايي كه در جريان هستم بازيكن قمي نيز نداشتند.
احمدي در پايان گفت: در قضيه خروج تيم سفير از قم هيات واليبال استان به هيچ عنوان كوتاهي نكرده است و راضي به خروج اين تيم نبوده ايم و اگر مشكلي نيز با اداره كل ورزش و جوانان وجود داشته باشد در جريان آن نيستم.ك/3
7408/ 6133/