۱۷ بهمن ۱۳۹۰، ۱۵:۴۷
کد خبر: 30802625
T T
۰ نفر

حائری شیرازی:

حجاب مانع بالندگي زن نيست

۱۷ بهمن ۱۳۹۰، ۱۵:۴۷
کد خبر: 30802625

قم ـ عضو مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر ضرورت حفظ حجاب و عفاف زن در جامعه، گفت: حجاب منانع اقتدار، كمال و بالندگي زن نيست.

به گزارش ایرنا، آیت الله 'محی الدین حائری شیرازی' روز دوشنبه در همایش حجاب و عفاف در مجتمع فرهنگی تربیت استان قم، با تبیین موضوع 'عفاف و حجاب' افزود: حفظ حجاب و عفت بالاترین و عالی‌ترین مظهر اقتدار زن مسلمان است و در فرهنگ كشورهای اسلامی بویژه ایران، حجاب از جایگاه بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینكه عفت سلاح زن مسلمان است، گفت: خداوند سبحان نخستین گام برای داشتن جامعه سالم و معتدل را حفظ عفاف و حجاب از سوی زنان و مردان آن جامعه می‌داند.

حائری شیرازی با بیان اینكه رعایت حیا و عفت از طرف بانوان بصیرت آنان را در مقابله با هجمه های دشمن افزایش می دهد، اضافه كرد: دشمن از حجاب زن مسلمان هراس دارد و با هجمه فرهنگی حجاب و عفاف زنان انقلاب اسلامی را نشانه گرفته است.

وی با اشاره به وضعیت كشورهای غربی و كشورهایی كه مساله عفاف و حجاب در آنها رعایت نمی‌شود، بیان كرد: فرهنگ غرب، فرهنگ بی‌حجابی و برهنگی و استفاده ابزاری از زن است و غرب همواره مروج اینگونه فرهنگها در دنیا بوده است.

وی بانوان را به رعایت حریم حجاب توصیه و تصریح كرد: رواج بی حجابی و جلوه گری زن، جنایتها و تعرض علیه زن در جامعه را افزایش می دهد.

حائری شیرازی با اشاره به منزلت زن در ایران پس از پیروزی انقلاب، گفت: در فرهنگ دوران طاغوت زنان ابزاری برای لذت مردان هوسران به حساب می آمدند و رژیم شاهنشاهی با ایجاد گروه های فحشا و فساد، باعث فروپاشی بنیان خانواده ها می شد.

وی افزود: زنان نقش بزرگی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و از پیروزی انقلاب نیز به جایگاه بالایی در جامعه رسیدند.

همایش تجلیل از فعالان حجاب و عفاف روز دوشنبه با حضور آیت الله 'محی الدین حائری شیرازی'، عضو مجلس خبرگان رهبری، تعدادی از مسوولان آموزش و پرورش و جمعی از مدیران و مربیان مدارس قم در مجتمع فرهنگی تربیت برگزار شد.

در پایان این مراسم به تعدادی از فعالان عفاف و حجاب در مدارس استان قم لوح تقدیر اهدا شد.ك/2

/7404/ 380/