۲ اسفند ۱۳۹۰، ۱۲:۴۹
کد خبر: 30828922
T T
۰ نفر

همدان- فرماندار همدان گفت: اصناف و بازاريان در برگزاري انتخابات سالم و پرشور نقش بسيار برجسته و مؤثري دارند.

'حسن قهرمانی مطلق' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تقدیر از نقش اصناف و بازاریان در همه عرصه های انقلاب و دفاع مقدس افزود: انتخابات در نظام اسلامی علاوه بر وظیفه قانونی، تكلیفی دینی، اسلامی و شرعی است.

وی با بیان اینكه انتخابات حق قانونی مردم و از جهتی مصداق تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و بیعت با مقام معظم رهبری است از اصناف و بازاریان همدان خواست تا با شركت حداكثر در انتخابات مجلس شورای اسلامی ، استكبار را از ادامه توطئه هایش نا امید كنیم.

وی ادامه داد: نقش كسبه و بازاریان در عرصه اقتصادی بسیار حائز اهمیت است و این قشر نقش مؤثری در پیروزی انقلاب ایفا كردند.

فرماندار همدان حضور حداكثری مردم در انتخابات را یك عامل مهم در مصونیت نظام جمهوی اسلامی دانست و گفت: حضور پرشور داوطلبان در عرصه انتخابات نیز می تواند سهم به سزایی در حضور حداكثری مردم داشته باشد.

وی با اشاره به مفادی از قانون انتخابات و دستورالعمل اجرایی آن در خصوص تبلیغات انتخابات اظهار داشت: زمان تبلیغات داوطلبان از روز پنجشنبه، 4 اسفند ماه تا ساعت 8 صبح روز پنجشنبه، 11 اسفند ماه سال جاری تعیین شده است و هر گونه تبلیغ خارج از موعد مقرر تخلف محسوب می شود.

رئیس حوزه انتخابیه همدان و فامنین از آمادگی كامل این حوزه برای برگزاری انتخابات خبر داد و خاطرنشان كرد: در ستاد انتخابات شهرستان، كمیته های 11 گانه تشكیل شده و طبق تقویم انتخابات تاكنون تمام فرآیندهای لازم در زمان قانونی خود به انجام رسیده است.

7518/576