۲۴ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7955276
T T
۰ نفر
حدود 95 درصد از شهروندان ژاپنی نگران آینده کشورشان هستند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/24 اجتماعی.ژاپن.آساهی.فناوری توکیو- بر اساس آخرین نظرسنجی روزنامه ژاپنی آساهی، حدود 95 درصد از شهروندان ژاپنی نگرانی خود را از آینده کشورشان اعلام کردند.
به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه آساهی، به دنبال این موضوع که ژاپن جایگاه دوم اقتصادی جهان را از دست داده است و چین توانسته به این جایگاه دست یابد، انتقاد شهروندان ژاپنی نسبت به از دست دادن این جایگاه افزایش یافته است.
بر اساس این نظرسنجی، 62 درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی اعلام کرده اند که دیگر کشورهای جهان بسرعت از این کشور سبقت می گیرند.
این گزارش می افزاید: در حالی که 75 درصد از شهروندان ژاپنی به جایگاه اقتصادی کشورشان در جهان افتخار می کنند ، 34 درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی می گویند که آنها به اقتصاد کشورشان افتخار نمی کنند.
65 درصد از پاسخ دهندگان نیز گفته اند که اقتصاد این کشور یک منبع مباهات بشمار نمی رود.
در پاسخ به این سووال که چه چیزی موجب مباهات شهروندان ژاپنی نسبت به ژاپن در جهان است، 94 درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که قدرت های تکنولوژیکی این کشور و 92 درصد نیز فرهنگ سنتی این کشور را موجب مباهات آنها در جهان عنوان کرده اند.
نتیجه این نظرسنجی نشان داده است که 90 درصد از پاسخ دهندگان در سنین 20 سال و 80 درصد از پاسخ دهندگان در سنین 30 سال از قدرت نرم افزاری، تولید انیمیشن و بازی های نرم افزاری توسط این کشور را موجب مباهات آنها در جهان عنوان کرده اند.
پروفسور توشی ایکی ساتو استاد جامعه شناسی دانشگاه توکیو گفت که نتایج این نظرسنجی بازتاب جامعه ای می باشد که هویت خود را از دست داده است.
آساهی سه هزار پرسشنامه را به طور رندوم به شهروندان ژاپنی زن و مرد بالغ بالای 20 سال در سراسر ژاپن ارسال کرد که دو هزار و 347 نفر به آن پاسخ داده اند.
در پاسخ به دیدگاه شهروندان ژاپنی نسبت به آینده ژاپن، 51 درصد ابراز امیدواری کرده اند که آینده این کشور همراه با رشد اقتصادی از طریق کار سخت باشد در حالی که 43 درصد گفته اند که جامعه ژاپن باید به جامعه ای با سطح بالا و آرامش و توانایی اقتصادی بالا ، بدون انجام کار مشقت آور باشد.
در خصوص نقش ژاپن در جهان، 39 درصد گفته اند که ژاپن باید نقش بزرگی را به عنوان عضو متعهد و بسیار سازنده در جهان داشته باشد، در حالی که 55 درصد گفته اند که به اعتقاد آنها نیازی نیست که ژاپن یک قدرت جهانی باشد.
در راستای پذیرش مهاجرین کشورهای مختلف از سوی ژاپن و با هدف حفظ قدرت اقتصادی این کشور، فقط 26 درصد با این طرح موافقت کرده اند در حالی که 65 درصد از شهروندان ژاپنی با این طرح مخالف هستند.
آساق 1332**280** شماره 021 ساعت 09:53 تمام
۰ نفر