۱ مرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۲۴
کد خبر: 80241216
T T
۰ نفر
دانشگاه و دانشجويان مبدا تحول و توسعه هر منطقه هستند

سنندج - نماينده مردم شهرستان بيجار در مجلس شوراي اسلامي از دانشگاه و دانشجويان به عنوان مبدا تحول و توسعه هر منطقه نام برد و خواستار تشكيل اتاق فكر با حضور اين قشر در راستاي ارائه نظر به مسئولين شد.

سید محمد بیاتیان روز یكشنبه در جلسه بررسی راهكارهای توسعه علمی، فرهنگی و اقتصادی شهرستان بیجار كه با حضور جمعی از اساتید و دانشگاهیان این شهرستان برگزار شد

راه اندازی نشریه محلی، رونق بخش كشاورزی، تقویت روحیه نقد پذیری، حمایت از تولید فكر و ایده و همچنین تدوین سند چشم انداز توسعه بیجار گروس توسط دانشگاهیان را از مهمترین برنامه های اولویت دار این شهرستان عنوان كرد.

وی افزود: توسعه علمی، فرهنگی و اقتصادی هر منطقه مستلزم همكاری و هماهنگی تمامی اقشار بویژه نخبگان و فرهیختگان آن منطقه است.

خلیل جمشیدی فرماندار بیجار هم در این جلسه از تشكیل انجمن توسعه بیجار در دانشگاه پیام نور این شهرستان با حضور اساتید و دانشجویان با هدف بررسی موضوعات مختلف به عنوان یكی از راهكارهای عملی توسعه این شهرستان خبر داد و افزود: هم اكنون دانشگاه های پیام نور، علمی كاربردی و آزاد با بیش از پنج هزار دانشجو در شهرستان بیجار فعال هستند و بزودی دانشگاه دولتی این شهر نیز فعال خواهد شد.

در ادامه این نشست اساتید و دانشگاهیان نیز به بیان نظرات و دیدگاه های خود در رابطه با راهكارهای توسعه و مشكلات پیشرو پرداختند.

533