۲ مرداد ۱۳۹۱، ۹:۱۰
کد خبر: 80242452
T T
۰ نفر
شش كتابخانه جديد دراين استان افتتاح مي شود

بوشهر- مديركل كتابخانه هاي عمومي استان بوشهرگفت: شش كتابخانه جديد شامل سه كتابخانه روستايي، دو كتابخانه مشاركتي و يك كتابخانه شهري امسال در اين استان افتتاح مي شود.

به گزارش ایرنا صدرالله محتشم روز دوشنبه درنشست با استاندار بوشهرافزود: همچنین اتصال كتابخانه‌های استان به سامانه جدید الكترونیك متمركز كشوری و تاسیس دو اداره كتابخانه‌های عمومی در جزیره خارگ و عسلویه از اقدامات صورت گرفته جدید در اداره كل كتابخانه‌های عمومی استان بوشهر است.

وی تصریح كرد: همچنین امسال یك و نیم میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز كتابخانه های استان و چهار میلیارد ریال اعتبار نیز برای خرید ساختمان اداری اداره كل كتابخانه های عمومی استان بوشهر اختصاص داده شده است.

محتشم با اشاره به تعمیر پنج كتابخانه روستایی در استان بوشهر گفت: طرح بهسازی و نوسازی كتابخانه‌های عمومی استان نیز در دستور كار قرار گرفته و با جدیت دنبال می شود.

وی اضافه كرد: با توجه به كمك استاندار بوشهر برای توسعه فعالیت‌های كتابخانه‌های عمومی استان امیدواریم دیگر دستگاه‌های متولی امور فرهنگی نیز از ما حمایت كنند.

محتشم بدون اشاره به میزان بدهی شهرداریها از محل اعتبارات نیم درصد به كتابخانه های عمومی استان گفت:

در صورت تامین این اعتبارات، می‌توانیم بسیاری از كمبودهای كتابخانه‌های استان را جبران كنیم.

مدیركل امور كتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: رشد و توسعه هر جامعه نیازمند آگاهی است و كتاب یكی از زیرساخت‌های مهم برای این آگاهی به حساب می آید پس باید زمینه احیا و رونق فعالیت‌های كتابحانه‌های استان را فراهم كرد.

محتشم تصریح كرد: توسعه فضاهای مجازی و الكترونیك به شدت بر حوزه كتاب و كتابخوانی اثر گذاشته است اما هنوز كتاب با همان شكل و شمایل قبلی برای گروه كثیری از شهروندان جذابیت دارد.

وی بیان كرد: در شرایط كنونی و به‌رغم توسعه گسترده و حیرت‌آور فناوری‌های جدید ارتباطی و شبكه ارتباطات مجازی در جهان، تالیف و انتشار سنتی كتاب و كتابخوانی همانند روزنامه و روزنامه‌خوانی همچنان جایگاه و اهمیت و نقش خود را داراست و هیچكس نمی‌تواند مدعی شود كه روش سنتی در سایه‌ شیوه‌های جدید و مدرن اطلاع‌رسانی و كسب آگاهی قرار گرفته است.

مدیر كل امور كتابخانه‌های استان بوشهر ادامه داد: هنوز در میان مخاطبان و علاقه‌مندان به مطالعه و تحقیق كتاب جایگاه ویژه خود را دارد و بخشی از سبد فرهنگی این اقشار را به خود اختصاص می‌دهد.ك/2

629/ 628