۲۵ مرداد ۱۳۹۱، ۱۵:۰۲
کد خبر: 80278321
T T
۰ نفر
رعايت استانداردهاي معيار مصرف انرژي در واحدهاي توليدي الزامي است

گرگان - مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان گلستان، رعايت استانداردهاي معيار مصرف انرژي در واحدهاي توليدي را، الزامي دانست.

مهندس 'منصور قلیچ لی' با تأكید بر واقعی شدن قیمت حامل های انرژی و ضرورت اصلاح فرآیندهای مصرف انرژی در واحدهای صنعتی گفت: طبق مصوبات شورای عالی استاندارد، رعایت استاندارد معیار مصرف انرژی در واحدهای تولیدی مشمول از جمله شاخه های صنعتی غذایی، آجر، چوب و نئوپان، فولاد ، روغن و خمیر و كاغذ اجباری است.

وی افزود: صحه گذاری انطباق مصرف انرژی در واحدهای تولیدی با استانداردهای ملاك عمل تنها با انجام بازرسی و اخذ گواهی نامه بازرسی انرژی از شركت های تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد و به تبع آن دریافت گواهی نامه انطباق معیار مصرف انرژی از اداره كل استاندارد انجام پذیر است.

مهندس قلیچ لی اضافه كرد: مشخصات شركت های بازرسی تأیید صلاحیت شده در این زمینه به تفكیك صنعت در سایت سازمان ملی استاندارد ایران به نشانی www.isiri.org قابل دسترسی است.

دبیر شورای استاندارد گلستان با تاكید بر ماده 24 قانون طرح اصلاح الگوی مصرف مجلس شورای اسلامی، مبنی بر این كه واحدهای تولیدی می بایست علاوه بر داشتن مسئول كنترل كیفیت نسبت به ایجاد واحد مدیریت انرژی اقدام نمایند، خاطرنشان كرد: كلیه واحدهای تولیدی موظفند در مدت زمان تعیین شده با شركت های بازرسی انرژی برای بازرسی و اخذ گواهی نامه های مربوطه هماهنگی لازم را به عمل آورند.

وی متذكر شد: بدیهی است در صورت بی توجهی به موارد فوق، موضوع از طریق مراجع ذیربط (شركت های برق، گاز، پخش فرآورده های نفتی) پیگیری و مشمول جریمه های تعریف شده خواهد شد.

602