۱۲ شهریور ۱۳۹۱، ۸:۵۱
کد خبر: 80304155
T T
۰ نفر
هشدار استاندارد گلستان ازخطرات استفاده از بلوك هاي سقفي غيراستاندارد

گرگان - كارشناس مصالح ساختماني استاندارد گلستان درباره خطرات بلوك هاي سقفي پلي استايرن غيراستاندارد گفت: استفاده از مواد اوليه نامرغوب و غيراستاندارد در پلي استايرن، مي تواند باعث ايجاد گازهاي سمي و اشتعال بلوك ها هنگام آتش سوزي شود.

'سامان مقصودلو' روز یكشنبه افزود: این شرایط درصد تخریب داخل ساختمان را افزایش داده و می تواند خطرات جانی به همراه داشته باشد.

وی اظهار داشت: پلی استایرن یا یونولیت سقفی، از مصالح مورد استفاده در صنعت ساختمان است كه با توجه به بحث سبك سازی ساختمان و وزن كمتر این فرآورده در مقایسه با بلوك های سقفی سفالی و یا سیمانی، به كارگیری آن در ساخت و ساز، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان این كه مواد اولیه در تولید پلی استایرن باید از دانه های كندسوز باشد تا از اشتعال و آتش سوزی جلوگیری نماید، اظهار داشت: این ویژگی با انجام تست 'واكنش در برابر آتش' توسط كارشناسان استاندارد بررسی می شود.

به گفته این كارشناس استاندارد، بلوك پلی استایرن علاوه بر این كه می تواند به عنوان عایق صوتی عمل كند، وزن سازه را تا حد چشمگیری كاهش می دهد و متعاقبا از خطرات احتمالی ناشی از زلزله می كاهد كه این از مزایای استفاده از بلوك های پلی استایرن به جای بلوك های سفالی و سیمانی است.

مقصودلو با بیان این كه مرغوبیت پلی استایرن بر اساس چگالی آن قابل تشخیص است، گفت: هر چه چگالی پلی استایرن بیشتر باشد، بیانگر آن است كه فرآورده عایق صوتی بهتر و دارای مقاومت بیش تری است.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: تراكم و مقاومت فشاری و نیز ضد اشتعال بودن پلی استایرن از ویژگی هایی است كه پلی استایرن مرغوب و استاندارد باید از آن برخوردار باشد و خوشبختانه همگی این ویژگی ها توسط مصرف كننده و در محل عرضه قابل آزمون است به گونه ای كه با روشن كردن كبریت، قابلیت اشتعال آن و نیز با برش قسمتی از پلی استایرن، وزن آن قابل بررسی است.

602