۳۱ شهریور ۱۳۹۱، ۱۳:۳۷
کد خبر: 80333028
T T
۰ نفر
امام جمعه بجنورد: سند تحول نقشه راه آموزش و پرورش كشور است

بجنورد - امام جمعه بجنورد گفت: سند تحول بنيادين آموزش و پرورش كه بر اساس توصيه رهبر معظم انقلاب تهيه و تدوين شده، نقشه راه آموزش و پرورش كشور است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام 'ابوالقاسم یعقوبی' در خطبه های نماز جمعه این هفته مركز استان خراسان شمالی، اظهار داشت: آموزش و پرورش باید براساس این سند افراد خادم را برای آینده كشور تربیت كند.

وی اضافه كرد: انسان هایی كه در آموزش و پرورش تربیت می شوند، باید بتوانند در آینده از آرمان های انقلاب اسلامی و خون شهدا دفاع كنند.

امام جمعه بجنورد گفت: ما برای آینده نظام جمهوری اسلامی به انسان هایی دارای تخصص و تعهد نیاز داریم.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: اساتید دانشگاه و معلمان نقشی اساسی در تربیت انسان های متعهد و متخصص برای آینده نظام دارند و باید توجهی اساسی به تربیت نیروهای زیر نظر خود داشته باشند.

وی اضافه كرد: اگر ما نتوانیم نیروهای متخصص دارای تعهد را برای نظام جمهوری اسلامی تربیت كنیم، در آینده به كشور آسیب خواهد رسید.

حجت الاسلام یعقوبی به معلمان و اساتید دانشگاه توصیه كرد تا به تربیت اسلامی دانش آموزان و دانشجویان توجه بیشتری داشته باشند و الگوهای دینی را به دانش آموزان و دانشجویان معرفی كنند.

وی علوم انسانی موجود در دانشگاه ها را دارای ریشه غربی دانست و گفت: اساتید دانشگاه های ما كه انسان های ارزشی و متدینی هستند باید این علوم را براساس ارزش های دینی و اسلامی تدریس كنند.

امام جمعه بجنورد با تقدیر از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، اخلاص در ایمان و عمل را عامل اصلی در پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس دانست.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به این كه جنگ هشت ساله اكنون در میدان دیگری تداوم دارد، گفت: امروز دشمنان نظام اسلامی با تغییر شیوه جنگی خود، از نبرد سخت به نرم علیه كشورمان روی آورده اند.

وی اضافه كرد: دشمنان در جنگ نرم خود جوانان ما را هدف قرار داده اند و در این نبرد جوانان ما مورد هجوم ظالمان قرار گرفتند كه باید از آنها دفاع كرد.

امام جمعه بجنورد گفت: ورود به حوزه جنگ نرم نیاز به افرادی دارد كه با تاكتیك و تكنیك های دشمن آشنا باشند تا بتوانند بخوبی توطئه دشمنان را خنثی كنند. ك/2

2712/626